טרקלין חשמל - לוגו

מה עליי לדעת לפני קניית מקרר חדש?

מקררים הם מכשירי החשמל החשובים ביותר במטבח ואולי בבית כולו. נקודה. כאן תמצאו מדריך קנייה מפורט, שיסייע לכם לקנות את המקרר הטוב והמתאים ביותר עבורכם.
 
מה עליי לדעת לפני קניית מקרר חדש?
מקררים - בשקט בשקט הם חיים לצידנו, עושים את עבודתם נאמנה ובלי שנרגיש בכלל, תופסים מקום עצום בחיינו. עד שלא תטעמו מהתענוג המפוקפק של מקרר לא מוצלח, תתקשו להבין מה החשיבות של מקרר טוב בחייכם ועד כמה מבורך המצב בו אתם כלל לא מרגישים בקיומם.
 

מה כל כך חשוב בקניה של מקררים?

מקרר הוא אחד ממכשירי החשמל הביתיים שאמינותם חשובה ביותר. לא רק משום שאתם רוצים להשתמש בו שנים ארוכות, אלא גם כי ביומיום יציבותו חשובה – לא נעים להתעורר בבוקר ולגלות שאינכם יכולים לשתות קפה בנחת כי החלב שקניתם רק לפני יומיים החמיץ. מעבר לזה, היות וזה אחד המכשירים היותר שימושיים שיש, הנוחות שלו חשובה לא פחות.
 
מקררים באתר טרקלין חשמל

מקררים בעלי מקפיא עליון

זהו המקרר הנפוץ ביותר, וגם בעל המחיר הנמוך וצריכת החשמל הנמוכה ביותר מבין כל הדגמים. מקררים עם מקפיא עליון מתאימים למי שמשתמש הרבה בתא ההקפאה, כיוון שהם מאפשרים את הגישה הנוחה ביותר אליו. הנפח המקסימלי של מקרר מסוג זה הוא 650 ליטר, נמוך יחסית לשאר הדגמים.
 

מקררים בעלי מקפיא תחתון

מקרר עם מקפיא תחתון כזה מתאים מצד אחד למי שמשתמש פחות בתא ההקפאה, כיוון שהגישה אליו פחות נוחה. מצד שני, הנפח של תא ההקפאה עצמו גדול הרבה יותר, כך למקרר כזה יש יתרון גם מהבחינה הזו. הנפח המירבי של מקרר כזה הוא 700 ליטר, המחיר שלו גבוה יותר ממקרר עם מקפיא עליון וכך גם צריכת החשמל שלו.
מקרר מעוצב
 

מקררי side by side – דלת לצד דלת

מקרר מסוג זה מגיע בשני דגמים:
  • שתי דלתות – אחת פותחת את תא הקירור והשנייה את תא ההקפאה
  • שלוש דלתותמקרר 3 דלתות מכיל דלת אחת למקפיא התחתון ושתי דלתות לתא הקירור שמעליו
מקררים מסוג זה רחבים יותר, אך מתאימים למטבחים בהם אין מקום לפתיחת דלת רחבה (הקיימת בשני הדגמים הקודמים). הנפח המקסימלי שלו הוא 780 ליטר, הוא היקר מבין השלושה וצורך יותר חשמל.
 

להתאים את המקרר לצרכים שלכם

לפני שמתלבטים אם לבחור מקרר שארפ, LG או מקרר סמסונג, כדאי להבין מה הצרכים הביתיים שלכם ורק אז לראות מה מציעה כל חברה. השיקול הכי חשוב הוא הנפח: משפחה מרובת נפשות תצטרך מן הסתם מקרר בנפח גדול. זהו שיקול חשוב, כיוון שמקרר ענק שחציו ריק רוב הזמן פירושו צריכת חשמל גבוהה לשווא.
וצריך גם להתאים אותו למטבח מבחינת מיקום...
ברוב הבתים המטבח בנוי בצורה שמשאירה נישה די ברורה למקרר. לפני הרכישה עליכם למדוד את גודלה של הנישה הזאת, כדי לדעת מה גודל המקרר שתוכלו להכניס לתוכה. קחו בחשבון – מקררים דורשים מרווח של כעשרה סנטימטרים מהקיר שמאחוריהם, לשם אוורור. כדאי כמובן גם לוודא שיש מקום לפתיחה נוחה של דלת המקרר.
מקרר 2 דלתות
 

אילו תוספות תרצו עם המקרר שלכם?

החברות השונות ינסו לשכנע אתכם לקנות דגמים עם כל מיני תוספות מרשימות, כמו מקרר סמסונג עם קיוסק אלקטרוני או מקרר שארפ עם בר חיצוני. שימו לב מה אתם באמת צריכים ומה הוא גימיק מלהיב שמהר מאוד לא יהיה בשימוש. הכי חשוב לזכור כי כל תוספת בדגם היא גם תוספת במחיר.
 

מקררים שחוסכים בצריכת החשמל

לכל מקרר יש דירוג צריכת חשמל. הדרגה החסכונית ביותר היא A והבזבזנית ביותר היא G. בחנויות טרקלין חשמל תוכלו לראות את הדירוג בתווית על גב המקרר או במפרטי הדגמים שבאתר האינטרנט של טרקלין חשמל, אם ברצונכם לערוך סקר שוק מהבית. דעו כי מקררים היברידיים וכאלו עם מדחסי אינוורטר נחשבים חסכוניים יותר מאחרים וכדאי לברר עליהם.
 

מקררים והאקלים הישראלי

ארץ ישראל החמה והלחה מקשה על חייו של כל מכשיר שייעודו קירור. התקן הישראלי למקררים נקרא CLASS T, תקן המבטיח שהמקרר מתאים לתנאי האקלים בארץ, עמיד יותר בפני חלודה מאשר חבריו האירופאים ומייצר פחות מים. אמנם הסבירות למצוא בארץ מקרר מתקן אחר נמוכה, אבל אף פעם לא מזיק לוודא.
 

מחירי מקררים

המחירים משתנים לפי הדגמים, היצרנים, התוספות שהם מציעים וכמובן נפח המקרר. ברוב המקרים תצטרכו לקחת בחשבון גם את מחיר הובלת המקרר ולברר האם היא כוללת הורדה של המקרר הישן מהדירה. הובלה כזו תעלה בין 50 ל-150 שקלים.
מחירי המקררים עצמם מתחילים ב-1,000 שקלים – למקרר זעיר של עד 200 ליטרים – ומגיעים עד 17,000 ₪ למקררי side by side ענקיים. קניית מקררים היא בהחלט הוצאה לא קטנה אך אם תיעשה בחוכמה, תהיה שווה כל שקל.