טרקלין חשמל - לוגו

מחשבים ניידים או מחשבים נייחים למשתמש הביתי?

מה מתאים יותר לצרכן הפרטי? מחשבים ניידים או נייחים? לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו, אך כאן תוכלו להבין יותר לעומק אילו מהסוגים עדיף לכם לרכוש.
מחשבים ניידים או מחשבים נייחים למשתמש הביתי?

בעבר זה בכלל לא היה שיקול – מחשבים ניידים היו נחלת העשירון העליון בלבד ולשאר בני התמותה היה בבית מחשב נייח. מאז עברו הרבה מים בנהרות רבים, מחירי הניידים ירדו, הדגמים שופרו וכיום לכל אדם שלישי יש מחשב נייד. אז מה באמת כדאי לבחור? למי מתאים המחשב הנייד ולמי הנייח?
 

היתרונות של מחשבים ניידים

יתרונות המחשב הנייד נובעים בעיקר מהגודל שלו. הוא קטן וקומפקטי, מה שמאפשר להשתמש בו כמעט בכל מקום בבית או מחוצה לו והמשקל שלו מאפשר לכם לשאת אותו בקלות איתכם. החיבור לאינטרנט יכול להיות אלחוטי, כך שניתן להשתמש במחשב נייד ללא הגבלה כמעט בכל מקום – בעבודה, בלימודים, בבית קפה ואפילו במילואים – ובחינם.
 
מחשבים ניידים

החסרונות של מחשבים ניידים

בשנים האחרונות חלה ירידה במחירי המחשבים הניידים ויחד איתה התקדמות מרשימה ביכולות הביצועיות שלהם. עדיין, לרוב מחשב נייד יהיה יקר יותר ממחשב נייח, וחזק פחות בביצועים בשל היותו ממוזער. מחשבים ניידים חשופים יותר לפגיעות בשל היותם נישאים, קשה יותר לשדרג אותם ואורך החיים שלהם יהיה בדרך כלל קצר יותר.
 

היתרונות של מחשבים נייחים

המחשב הנייח הישן והטוב הוא דוגמא לכך שלפעמים ישן זה מצוין. מחשבים נייחים הם אולי הגרסה הישנה יותר אך ללא ספק אין בהם שום דבר מיושן והם מציעים אמינות, אורך חיים וביצועים חזקים ללא מתחרים. מחשב נייח גם מקל על החיים במקרה של תקלה, כיוון שהוא מאפשר לתקן רק את החלק שהתקלקל, מבלי לסכן את המחשב כולו.
 

החסרונות של מחשבים נייחים

אם נציב אותו מול מחשבים ניידים, החיסרון הגדול ביותר של המחשב הנייח הוא, ובכן, הנייחות שלו. בתקופה טכנולוגית כמו שלנו, כשהאינטרנט והמחשוב הם חלק כל כך בלתי נפרד מהחיים שלנו, אנשים רבים רוצים להיות מחוברים למחשב במשך כל היום. רבים גם צריכים את החיבור הזה לצרכי לימודים או עבודה, ועבורם מחשב נייח פשוט לא מספיק.
 

קהל היעד האידיאלי של מחשבים ניידים

אם אתם סטודנטים או אנשי עסקים שנמצאים באוניברסיטה או בפגישות מחוץ למשרד, מחשב נייד יכול להקל על חייכם בצורה משמעותית. מצד שני, אם אתם עוסקים בתחומים של עיצוב, עריכת וידאו, אודיו ואנימציה או אם אתם מתעניינים במשחקי מחשב, כדאי לכם לחשוב על מחשב נייח כיוון שהתוכנות בהן אתם משתמשים דורשות ביצועים חזקים.
 

מחשבים ניידים – עניין של אופנה?

בחורה צעירה מקלידה על מחשב נייד – מה האסוציאציה הראשונה שעולה בראשכם? אז נכון, עם כל הכבוד, בנות 'סקס והעיר הגדולה' הן לא המשפיעות היחידות על דעת הקהל העולמית, אך התכנית בהחלט משקפת את המגמה האופנתית. בעידן הפייסבוק והיוטיוב כולם רוצים להיות תמיד און–ליין ואם גם לכם זה חשוב, מחשבים ניידים הם ללא ספק הבחירה הנכונה עבורכם.
 

השיקול המרכזי – ביצועים

אבל בואו נעזוב רגע את העניין האופנתי ונחזור לתכלס. השיקול המרכזי שצריך להשפיע על הבחירה שלכם הוא הביצועים שאתם צריכים מהמחשב שלכם. ניתן למצוא כיום גם ניידים שלא נופלים בביצועיהם ממחשבים נייחים ממוצעים, אך כדי להבין מול מה אתם עומדים יש כמה מושגים שכדאי לכם להכיר.
 
מחשבים ניידים

מושגים שיעזרו לכם לבחור בין מחשבים ניידים לנייחים

  • מעבד – המוח של המחשב. מחשבים נייחים מציעים מעבדים חזקים יותר מאשר ניידים, אך לרוב העוצמה שהם מציעים גבוהה בהרבה מצרכיו של המשתמש הממוצע, שיכול בהחלט להסתפק במעבד פחות חזק.
  • זיכרון פנימי (RAM) – משמש לאחסון נתונים זמניים בזמן פעולת המחשב. מלבד גודלו של הזיכרון, יש לו גם מהירות וככל ששני נתונם אלו גבוהים יותר, כך מערכת ההפעלה ושאר התוכנות יעבדו בצורה מהירה וחלקה יותר.
  • לוח האם – מחבר בין רכיבי המחשב. חשוב לוודא שהוא מתאים למעבד, תומך במהירות הזיכרון ושמהירותו מספקת את צרכיכם
  • דיסק קשיח – אמצעי אחסון המידע המרכזי של מחשבים ניידים ונייחים, שנמדד במהירות העבודה שלו וכמובן בנפח האחסון שהוא מציע

מחשבים ניידים או נייחים – הגיע הזמן לקנות

אם כל המונחים האלו עדיין נשמעים לכם כמו סינית ואתם רק רוצים עצה טובה, אתם מוזמנים להגיע לאחד מסניפי טרקלין חשמל. אנשי המקצוע של הרשת ישמחו לייעץ ולעזור לכם לבחור מבין המגוון העצום של הדגמים. מחשבים ניידים או נייחים – מובטח שתצאו עם הבחירה המתאימה ביותר עבורכם. למידע נוסף בקרו במדריך איך לבחור מחשב נייד?.