נרות שבת
שבת חול המועד פסח
גולש יקר,
אתר טרקלין חשמל מוצרי צריכה הינו אתר שומר שבת וחג ולכן לא ניתן לגלוש בו כעת.
האתר ישוב לפעילות רגילה כחצי שעה לאחר צאת השבת או החג.
טרקלין חשמל - לוגו

המדריך לגיהוץ המושלם: איזה מגהץ לבחור?

 
חשבתם להשקיע מחשבה בחיפוש אחר מגהצים? מדובר במכשיר כל כך פשוט, לא? מסתבר שלא. יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שתקנו מגהץ לבית שלכם.
מגהץ

בסך הכל מגהצים הם מכשירים די פשוטים והקנייה שלהם לא צריכה להיות מסובכת. ובכל זאת, בעיקר אם אתם נוהגים לגהץ הרבה, כדאי לתת את הדעת על הסוג שאתם קונים ודרכי השימוש בו. הבחירה הנכונה תבטיח לכם נוחות, יעילות ואפילו חסכון.

מגהץ אדים

מגהץ אדים הוא מגהץ בעל מיכל מים שממוקם מעל לגוף החימום. כאשר מפעילים את המגהץ, המים מתחממים ויוצרים אדים שבסופו של דבר נפלטים מחורים הנמצאים בתחתית, במקום המפגש שלו עם הבד. האדים מרככים את הבד ועוזרים לגיהוץ להיות קל ומהיר. זהו המגהץ הנפוץ ביותר כיום.

מגהץ קיטור

מגהץ של פיליפסנדמה שאין הרבה הבדל בין מגהץ אדים לבין מגהץ קיטור, אך לא כך הדבר. מגהצי קיטור הם מגהצים בעלי מיכל מים נפרד, בו המים עוברים חימום וזורמים דרך צינור אל המגהץ עצמו, מתחתיתו הם נפלטים בלחץ גבוה אל הבד. מגהץ מסוג זה מתאים בעיקר לגיהוץ בדים עבים וגסים שלחץ האדים הגבוה עוזר לרכך אותם בקלות.

בחירת מגהצים – שאלת ההספק

ההספק מדבר על המהירות בה מתחמם גוף החימום של המגהץ, בין אם הוא נמצא מחוץ למגהץ (קיטור) או בתוכו (אדים). ככל שגוף החימום יתחמם מהר יותר, תוכלו לרכך קמטים קשים יותר. לרוב כדאי לבחור מגהץ בעל הספק של 2000 ואט לפחות, אך אם אינכם מרבים לגהץ או אם רוב הבגדים עדינים ורכים, יתאים לכם גם הספק נמוך יותר.

תפוקת האדים של מגהצים

אם ברצונכם להשיג גיהוץ קל ומהיר, כדאי לשים לב לתפוקת האדים. תפוקת האדים מצביעה על כמות האדים שהם מייצרים בדקה. מגהצי אדים מתאפיינים בתפוקה של בין 15 ל-100 גרם אדים לדקה, ולעומתם הקיטור מפיקים עד 250 גרם לדקה. שוב – ככל שהבדים שתגהצו עבים, גסים ומקומטים יותר, תצטרכו מגהץ עם תפוקת אדים גבוהה יותר.

לחץ האדים של מגהצים

מגהץ של Tefalתכונה זו מתייחסת לקניה של מגהץ קיטור. מגהץ מסוג זה משחרר אדים בלחץ שנמדד ביחידות הנקראות bar. כדאי לקנות מגהצי קיטור עם לחץ של לפחות 4 bar, אחרת שחרור האדים יהיה חלש מדי ויעילות הגיהוץ תרד. דרך חשובה לחסוך באנרגיה היא לבחור במגהץ קיטור בעל וסת אדים - כך תוכלו להתאים את הלחץ לסוג האריג שנמצא כרגע בגיהוץ.

תכונות מיוחדות של מגהצים

דגמים רבים מאפשרים גיהוץ במצב אנכי, מה שמאפשר לכם לגהץ פריטים תלויים (כמו וילונות) או פשוט בגדים שתלויים על קולב מבלי להוריד אותם. כך תימנעו מגיהוץ על קרש, שבמקרים כאלה יהיה מעט מסורבל. מנגנון נוסף שנמצא בדגמים רבים הוא מנגנון התזת מים, שמתאים לגיהוץ נקודתי של איזור מקומט במיוחד.

בחירת מגהצים נוחים לשימוש

אחד הדברים החשובים בבחירה של כל מכשיר שמשמש אותנו לעיתים קרובות הוא נוחות השימוש. כיוון שאנחנו נושאים את המגהץ ביד, ולעיתים לזמן גיהוץ ממושך, חשוב לבחור מגהץ קל משקל. גם ידית אחיזה נוחה תקל על השימוש. עדיף שזו תהיה ידית מחוספסת, למניעת החלקה. דגמים רבים מציעים נורית המחווה על התרוקנות מיכל המים. ומילוי המיכל עצמו יהיה קל יותר אם הוא ניתן לשליפה.

מיכל המים – שימוש ותחזוקה

ניתן גם למצוא מגהצים מעוצביםבעבר ניתן היה להשתמש במים מזוקקים בלבד. כיום, מגהצים כמעט מכל הסוגים מאפשרים שימוש במים רגילים, מה שכמובן מוזיל את ההוצאות השוטפות. רצוי להשתמש במים מסוננים מאבנית, אם אין כאלו ברשותכם, דגמים רבים מציעים שיטות שונות למניעה וטיפול באבנית, שעשויה לסתום את הצנרת ולהחליש את לחץ האדים.

מחירים

מגהץ לא נחשב לאחד ממכשירי החשמל הביתיים היקרים ביותר, אך לפעמים השקעה גדולה יותר תבטיח לכם מכשיר איכותי ועמיד לאורך זמן רב. מבין שני הסוגים שהזכרנו כאן, מגהצי אדים הם זולים יותר ויעלו בין 150 ל-500 שקלים, כאשר דגמים מסוג קיטור לא יעלו פחות מ-400 שקלים ומחירם יכול להגיע עד 1500 שקלים.

מגהצים – כמה עצות בטיחותיות

וודאו כי כבל החשמל והחיבור שלו למגהץ עצמו גמישים ועמידים בפני חום. גם נורית חיווי על התרוקנות מיכל המים חשובה מאוד. דגמים רבים כוללים מנגנון בטיחות שמכבה את המגהץ אם חיישן התנועה קולט שאינו בשימוש במשך כמה דקות. תכונות אלו חשובות גם לחסכון באנרגיה ובמיוחד לשמירה על בטיחותכם ועל בגדיכם.