טרקלין חשמל - לוגו

מהו מזגן אינוורטר?

לא הגיע הזמן להבין מהו מזגן אינוורטר? הרי זה הדבר החם ביותר בתחום. הכנו עבורך סקירה מקיפה- עכשיו תוכל לדעת באמת מה אתה צריך כדי להעביר את קיץ בכיף! למידע>>
מהו מזגן אינוורטר?
 
עולם המזגנים עובר בשנים אלו מהפכה של ממש. לא סתם מהפכה –Inverter. כמו שמו, מזגן אינוורטר הופך את שוק המזגנים על פיו – ומשנה לחלוטין את כל מה שהכרנו. לפחות במה שקשור לחסרונות של מזגנים. ולמרות שמדובר באחד המכשירים החשמליים האהובים ביותר, היו לו הרבה כאלו.

המצאת טכנולוגיית האינוורטר

כפי שאתם מבינים בוודאי מהכותרת, מזגן אינוורטר אינו סוג של מזגן, אלא טכנולוגיה. כלומר, מדובר בשיטה שונה למיזוג אוויר. כבר שלושים שנים לאחור ניסו מדענים למצוא דרך שונה למיזוג חללים, מודרנית ויעילה יותר. היפנים הם אלו שעלו עליה ראשונים וכינו אותה inverter, בשל השינוי בתפוקת המזגן שמתבצע בשיטה זו.
אצל היפנים מזגן אינוורטר הוא כמעט היחיד שקיים בשוק כבר כמה שנים טובות. בשאר חלקי העולם המגמה הזו מתחילה להתפשט. אם בשנת 2002 נמכרו בכל העולם שלושה מיליון מזגנים מסוג מזגן אינוורטר. שש שנים קדימה הוצאו לחנויות כמעט פי ארבעה – 12 מיליון. וזה רק הולך וגדל מרגע לרגע, משום שכולם מבינים שמדובר במזגן אחר, מזגן אינוורטר טוב הרבה יותר.

מה עושה מזגן אינוורטר לטוב כל כך?

במילה אחת: היעילות. טכנולוגיית האינוורטר מאפשרת לנצל ביעילות רבה יותר את האנרגיה בה משתמש המזגן ובכך לחסוך בחשמל בצורה משמעותית – המומחים מדברים על חיסכון של עד 30% בחשמל – מבלי לפגוע באיכות המיזוג. להיפך: מזגנים מסוג מזגן אינוורטר נחשבים לטובים יותר גם מבחינת הקירור או החימום של החלל.

איך עובדת הטכנולוגיה הזו?

במונחים מקצועיים נגיד שהטכנולוגיה הזו ממירה זרם חילופין לזרם ישיר, אך אם נישאר במילים שכולנו מכירים נוכל להתרכז במדחס, שעבר שינוי משמעותי לעומת המזגנים ה'מסורתיים'. מזגן אינוורטר כולל מדחס שיכול לבצע שינוי במהירות העבודה שלו. בנוסף, השסתום האחראי על התפשטות האוויר בחדר כבר לא 'טיפש' אלא אלקטרוני וחכם.
המזגן הממוצע, כמו זה שקיים קרוב לוודאי אצלכם בבית, עובד באופן קבוע, באותה עוצמה ומהירות מדחס. המשוכללים יותר כוללים וסת או תרמוסטט שמורים למדחס להפסיק לפעול ברגע שהטמפרטורה המבוקשת הושגה. בצורה זו, של הפעלה-הפסקה-הפעלה, המזגן נשחק מהר מאוד וגם מבזבז אנרגיה ברמה גבוהה מאוד.

מזגן אינוורטר הוא למעשה מזגן חכם

הטכנולוגיה הזו למעשה הופכת כל מזגן לחכם הרבה יותר. הוא משתמש באנרגיה שברשותו בצורה מושכלת ומפעיל רק כמה אחוזים ממנה בכל פרק זמן, כדי להגיע לטמפרטורה המבוקשת. המדחס בשיטת האינוורטר פועל למעשה כל הזמן, אך הוא נע בין תפוקה של 10% בלבד ל-100%, בהתאם למה שהוא 'מרגיש'.

היתרונות שאנחנו נרגיש לאחר התקנת מזגן אינוורטר

עד כאן ענייני הטכנולוגיה ושיטות הפלא. הגיע הזמן שתבינו מה מזגן אינוורטר נותן לכם. והוא נותן הרבה מאוד דברים שלא היו לכם עד היום:
  • קירור וחימום החדר בזמן קצר מאוד
  • איוורור אפקטיבי גם בטמפרטורות קיצוניות (כמו חימום גם במינוס עשר מעלות)
  • טמפרטורת חדר יציבה לכל זמן פעולת המזגן
  • מזגן שקט וכמעט בלתי נשמע – בחוץ ובפנים
  • 'סילוק' הלחות מהבית הודות למיזוג בלתי פוסק
  • אמינות ומיעוט תקלות (בשל הטכנולוגיה המיוחדת, ש'למדה' מקודמותיה)

איזה מזגן אינוורטר יתאים לבית שלכם?

ראשית, אם אתם מעוניינים לרכוש מזגן אינוורטר, הוציאו לעצמכם מהראש את המושג מזגן מיני מרכזי. עם מזגנים בטכנולוגיה של מזגן אינוורטר אין שום צורך במיני מרכזי, מה גם שלאורך השנים התברר שהשיטה הזו לא טובה מספיק. מזגן אינוורטר יכול להיות מזגן מפוצל רגיל (מזגן עילי עם יחידה חיצונית) או לשמש בית שלם על ידי מדחס ששולט בכמה יחידות פנימיות.
מזגן אינוורטר שבו מדחס אחד שמפעיל כמה יחידות פנימיות, מאפשר לכם לשלוט על כל אחת מהיחידות בפני עצמה, ממש כמו בבית בו יש מזגן נפרד לכל חדר. האפשרות הזו טובה במיוחד בבתים בהם אין מקום להתקנה של כמה מדחסים. החיסכון במקום הוא עצום.
 

מזגן אינוורטר כולל גם כמה חסרונות

לא הכל מושלם בממלכת האינוורטר. החיסרון הגדול הוא העניין הכלכלי – מזגן אינוורטר יקר יותר ממזגנים רגילים וההתקנה שלו מורכבת יותר. גם התיקונים שלו יהיו בדרך כלל יקרים יותר ויתבצעו רק על ידי טכנאי מומחה, מהחברה ממנה קניתם את המזגן.
 
עם זאת, ככל שמזגנים מסוג מזגן אינוורטר יהיו יותר נפוצים כך המחיר שלהם ירד. כשאתם מתכוונים לקנות מזגן אינוורטר, מומלץ להתייעץ עם אנשי החנות. בטרקלין חשמל תוכלו לקבל עצות רבות שיסייעו לכם בקנייה נכונה.