טרקלין חשמל - לוגו

מדריך קנייה לטלוויזיות Smart TV

נראה שהמילה חכם או 'סמארט' (Smart) הפכה בשנים האחרונות באופן רשמי שם נרדף לטכנולוגיה מתקדמת. אם עד היום השם החם בעולם הגאדג'טים היה סמארטפונים, הגיע הזמן לפנות את הבמה לדבר הבא: Smart TV.
מדריך קנייה לטלוויזיות Smart TV

על פי כל הסימנים, בשנים הקרובות המוצר הזה הולך לכבוש את הסקטור הפרטי וכדי שתהיו מוכנים לכך, ריכזנו כאן כמה עצות וטיפים לגבי רכישה של טלוויזיה חכמה .

טלוויזיות Smart TV

מהי Smart TV?

כדי לפשט את העניין, ניעזר בגאדג'ט שהוזכר בפתיחת הקטע, ונחשב היום לנפוץ בעולם אולי: הסמארטפונים. אלו למעשה מכשירים אשר מציעים למשתמש בהם שלל פונקציות ואפשרויות, מעבר לפעולה הבסיסית שלשמה נוצרו - להוציא ולקבל שיחות. וזהי בדיוק הרעיון מאחורי של הטלוויזיה החכמה .

Smart TV היא טלוויזיה כמו כל טלוויזיה לרוב בעלת איכות תמונה גבוהה מאוד, אך מלבד היכולת לשדר תוכן אל הצופה, כפי שעושים המכשירים הללו כבר 80 שנים לפחות, היא מציעה גם גלישה ברשת , שימוש באפליקציות, סטרימינג (הזרמת מדיה) ועוד שלל אפשרויות. במילים אחרות , טלוויזיה חכמה היא גרסת הסמארטפונים למסך הקטן .

ממש כמו הסמארטפונים, מנסה הטלוויזיה החכמה לרכז בתוכה את כל היתרונות שמציע לנו המחשב האישי. במובנים רבים, זו מהפכה גדולה עוד יותר מזו שהציעו הטלפונים החכמים : סמארט טי וי הופכת את בעליה ממשתמש פאסיבי מאוד, שצורך רק את התוכן המוצג בפניו , למשתמש אקטיבי שמחליט מה לראות, מתי ואיך. וזו יכולת שמעולם לא הייתה קיימת קודם לכן בתחום זה .

טלוויזיה חכמה

קנייה חכמה של טלוויזיה חכמה

לפניכם כמה נקודות למחשבה, שיסייעו לכם לקבל החלטה נכונה ולהבטיח קנייה חכמה :

  • מאגר האפליקציות : בהיעדר דפדפן שיותאם לגודל המסך ולמרחק המשתמש ממנו (טלוויזיות חכמות מציעות דפדפנים סטנדרטיים, עם גופנים קטנים למדי ), האפליקציות הן הדרך הטובה והנוחה ביותר להשתמש במכשיר, משום שעיצובן מותאם לגודל המסך. כאשר כל יצרן Smart TV מציע ללקוחותיו כמות מסוימת של אפליקציות - חשוב שתרכשו טלוויזיה עם מאגר גדול מספיק .
  • תמיכה בעברית : לצערנו, עד לכתיבת שורות אלו המצב בכל הנוגע לעברית אינו מזהיר. חברות מעטות (סמסונג למשל) מציעות תמיכה מלאה בעברית ומעטות עוד יותר מציעות אפליקציות בעברית. ומה זה אומר? שבחלק מהמסכים העברית תוצג כג'יבריש , ובאחרים אפילו לא תוכלו לכתוב בעברית, גם באפליקציות פופולאריות במיוחד כמו פייסבוק, סקייפ וכדומה. וזה לא כיף בכלל .
  • תמיכה בכל סוגי הקבצים : כאמור , Smart TV יכולה לשמש גם כסטרימר, מזרים מדיה, לשיתוף קבצים משאר המכשירים הקיימים בבית. אבל, ישנם מסכים מסוימים אשר לא תומכים בכל סוגי הקבצים, וזהו חיסרון גדול מאוד. חפשו טלוויזיות חכמות שמסוגלות לקרוא קבצים מכל סוג, אחרת הן כבר לא יהיו כל כך חכמות ...
  • בדקו כמה חיבור USB מציע המכשיר : ישנם מסכים שאינם כוללים חיבור רשת אלחוטי מובנה, ולכן יש להשתמש במתאם מיוחד (דונגל) כדי לאפשר זאת. אבל , אם המסכים הללו יכללו רק חיבור USB אחד, לא תוכלו לחבר אליו כמעט שום אמצעי נוסף . סמארט טי וי איכותית חייבת לכלול שתי יציאות כאלו לפחות .
  • מיקום החיבורים : מסתבר שישנם מסכים חכמים בהם החיבורים מוקמו דווקא מאחור - עניין לא חכם בעליל. במקרה כזה, לא תוכלו לתלות את הטלוויזיה על הקיר, או שתצטרכו לוותר על כל החיבורים הללו .
  • נוחות המסך הראשי : לכל טלוויזיה חכמה מסך ראשי משלה, אשר מציע עיצוב ייחודי ודרך שונה להתמצאות. בקשו מהמוכר להדגים לכם את רעיון הפעולה של המסך ואף התעקשו להתנסות בזה בעצמכם. רק כך תדעו האם הוא באמת נוח .
  • השלט הרחוק : דבר נוסף שכדאי לבחון עוד בחנות, הוא התפעול באמצעות השלט הרחוק. לכל יצרן Smart TV ישנו פיתוח ייחודי, אשר מאפשר שליטה מרחוק באמצעות מגע, לחיצה או תנועה. חלקם אף כוללים אפשרות לשליטה דרך הסמארטפון. בדקו אותם מראש .
  • תלת מימד : למרות הנטייה של אנשי מכירות רבים בתחום, נכון להיום אין שום חובה בקנייה של טלוויזיה חכמה אשר כוללת טכנולוגית תלת מימד . זו טכנולוגיה שמעלה משמעותית את מחיר המכשיר, בעוד עד עתה, לפחות בישראל, אין מספיק פורמטים אשר תומכים בה .

טלוויזיות חכמות - היצרנים המובילים

שתי חברות שנחשבות למובילות בתום בשנים האחרונות הן  סמסונג ו -LG. הן היו הראשונות להציע טלוויזיה חכמה מותאמת לשימוש ביתי, בתוספת שלל אופציות מעניינות. עם זאת, גם סוני , שארפ, טושיבה ופנסוניק מציעות מסכים באיכות גבוהה מאוד .

המחירים

מסכי Smart TV מתקדמים יכולים להגיע למחירים של יותר מ-10,000 ש"ח, אם כי המחיר הממוצע נע בין 6,000 ל-8,000 ש"ח. כיום ישנם גם מסכים 'חצי חכמים', שמציעים אמנם חיבור לרשת, אך היכולות המתקדמות שלהם מצומצמת מאוד. הם יעלו לרוב בין 3,500 ל-5,000 ש"ח .