טרקלין חשמל - לוגו

מיקום מוצרי החשמל בתהליך עיצוב המטבח

עיצוב מטבחים הוא תחום שהולך ותופס תאוצה. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים עד כמה חשוב לעצב את הבית ולתת התייחסות מספקת לכל החללים בו. כחלק מהמגמה הזו עבר עיצוב המטבחים שדרוג וכיום הוא נמצא במקום מוביל בטבלת עיצוב הבית כאשר ניתן דגש רב בבחירת החומרים, הטקסטורות, הצבעוניות וגם מכשירי החשמל.
מיקום מוצרי החשמל בתהליך עיצוב המטבח
עיצוב מטבחים מחייב לקיחה בחשבון של מדוון שיקולים חלקם שיקולי מראה ואסתטיקה וחלקם שיקולי פונקציונאליות ובכך עוסק המאמר הבא.
 

מטבח כדרך חיים

כאשר אנחנו מעצבים מטבח עלינו לחשוב לא רק על המטבח אלא על כל מהלך החיים שלנו. מטבח הבית משקף את אורח חיינו, תפיסת הועלם שלנוף השגרה בבית ומהווה במידה רבה את לב ליבו של הבית. משום כך בעיצוב המטבח יש לקחת בחשבון את הרגלי האכילה והבישול שלנו, את סדר היום, כמות האנשים בבית וכמובן את כל השיקולים האסתטיים. בעת עיצוב המטבח עלינו לשאול את עצמנו האם אנחנו נוהגים לארח לעתים קרובות, האם אנחנו מבשלים הרבה, האם אנחנו אוכלים ארוחות משותפות באופן תדיר ועוד.
 

מגוון שיקולים

בעיצוב המטבח ניקח בחשבון את כל השיקולים הללו, נצרף אותם לאילוצים הקיימים בשטח כמו גודל החלל ומאפייניו ונתאים אותם גם לסגנון העיצובי שנבחר. התשובה שנקבל תהיה המטבח המושלם. פרט חשוב במיוחד בהקשר של עיצוב המטבח הוא מוצרי החשמל שלנו. מוצרי החשמל מהווים חלק בלתי נפרד מהמטבח: תנור בישול, בר מים, מקרר, טוסטרים, מיקרוגל, מכונת קפה, קומקום חשמלי, מעבד מזון ועוד מכשירים שונים נמצאים בחלל של המטבח ומשמשים אותנו מעת לעת.
 

הרמוניה

בבחירת מכשירי החשמל נוכל לקחת בחשבון שיקולים אסתטיים וכך ליצור מראה אחיד והרמוני בין המטבח והארונות שבו ובין מוצרי החשמל בתוכו. מחשבה על המיקום של מוצרי החשמל מחייבת גם היא לקחת בחשבון שיקולים של מקום, נוחות, כמות השימוש בהם וגודל המכשירים. מיקסר למשל אינו נמצא בשימוש באופן יומיומי ולכם נוכל למקם אותו בארון נסתר אך נגיש. את מעבד המזון לעומת זאת או את הקומקום החשמלי נעדיף להניח על השיש כדי שנוכל ליהנות מהם באופן יומיומי.
 

נוחות

רצוי למקם את המכשירים כך שנוכל לעשות בהם שימוש בנוחות רבה. את הקומקום החשמלי, מעבד מזון ואת מכונת הקפה למשל נרצה למקם בקרבת כלי הקפה והתה שלנו וכל האביזרים הנלווים. את המיקרוגל , כיריים ובלנדר נעדיף למקם בסמיכות למקרר או לכלי האוכל שלנו ובסמוך אליו נוכל למקם גם את הטוסטר אובן. עוד חשוב לקחת בחשבון בבחירת המיקום של מכשירי החשמל את הנושא של אוורור. את המקר נרצה להניח בנישה מרווחת ונוחה כך שלא יהיה צמוד מדי לקיר או לדפנות, יחסוך מקום וגם לא יתחמם יתר על המידה. עוד חשוב לקחת בחשבון את נקודות החשמל במטבח וסמיכותן למכשירי החשמל.