נרות שבת
שבת חול המועד פסח
גולש יקר,
אתר טרקלין חשמל מוצרי צריכה הינו אתר שומר שבת וחג ולכן לא ניתן לגלוש בו כעת.
האתר ישוב לפעילות רגילה כחצי שעה לאחר צאת השבת או החג.
טרקלין חשמל - לוגו

קניית מקפיא ביתי ותעשייתי

המקפיא מהווה את אחד המוצרים הבסיסיים לבית עם משפחה מרובה, להלן המדריך המלא לקנייה המתאימה עבורכם
המקפיא מהווה את אחד המוצרים הבסיסיים המשמש כאמצעי קירור מזון, חומרים כימיים וכן שאר מוצרים אשר נדרשים בקירור בטמפרטורות נמוכות. החשיבות של המקפיא היא גדולה מכיוון שמצב ההקפאה נועד לשמר את טריות ואיכות הטעם של המזון. מקפיא "שמזייף" ומקרר בטמפרטורות לא מתאימות עלול לקלקל את המזון ולפגוע בבריאותם של הסועדים.יש להקפיד לבדוק כי המקפיא מקרר בטמפרטורה הרצויה, לדאוג כי הוא ימוקם באזור מוצל ולמנוע פתיחה שלו באופן אינטנסיבי על מנת להבטיח הקפאה אפקטיבית. כמו כן, מומלץ לרכוש מקפיא איכותי מיצרן בעל מוניטין בענף הקירור אשר ישרת אותנו נאמנה לטווח ארוך.

המקפיא הביתי

המקפיא הביתי הוא המקפיא שמצוי באזור המטבח בכל בית. במקפיא זה אנו מאחסנים מוצרי בשר אשר יכולים להחזיק טווח ארוך בהקפאה, פיצות, גלידות וארטיקים, מוצרי חלב ועוד מגוון מוצרי מזון לשם הקפאה קצרת טווח וארוכת טווח. רבים משתמשים לרוב במקרר הכולל מקפיא הממוקם בחלק העליון או התחתון, כך שטרם הרכישה יש לבדוק איזה מיקום עדיף לנו. הן בהתאם למידת השימוש והן בהתאם לקושי הפיזי להתכופף, או לסדר את המוצרים בגובה.אלמנט בסיסי הוא כמובן נפח האחסון של המקפיא. במידה ואנחנו בית הכולל מספר רב של נפשות מוטב כי נרכוש מקפיא רחב ועמוק על מנת למנוע מצב שנישאר עם עודפי מזון שאינם נכנסים למקפיא. כמו כן, אם המשפחה מאוד גדולה וישנה סבירות כי המקפיא בכל מקרה יספיק לנו, תמיד אפשר לקנות מקפיא נוסף המיועד להקפאה בלבד שעלותו נמוכה בהרבה ממקרר סטנדרטי הכולל קירור והקפאה.
כמו כן, חשוב לבחון את מידת נצילות האנרגיה של המקפיא. לא הייתם רוצים לקנות מקפיא שיצרוך חשמל רב ויגרום לכם לכאב בכיס עם הגיע חשבון החשמל החודשי. לכן חפשו את תווית דרגת האנרגיה המודבקת על המקפיא וודאו כי המקפיא אינו זולל אנרגיה.

המקפיא התעשייתי

מקפיא תעשייתי  פועל על עקרונות המקפיא הביתי, רק שכאן הכל "גדול יותר" – הגודל, הטכנולוגיה וכמובן עוצמת הקירור וההקפאה. את המקפיא התעשייתי אנו נמצא במיני וסופרמרקטים, רשתות מזון גדולות, מסעדות, מפעלים ותעשיות   שונות מתחום המזון, רפואה, כימיה ועוד. 
בניגוד למקפיא הביתי, המקפיאים התעשייתיים נועדו לרוב להציג מוצרי המיועדים לקניה ולכן הם גם משמשים כמקפיאי תצוגה ומגיעים במגוון גדלים וצבעים כך שניתן להתאימם לכל עסק. כמו כן, ישנם מקפיאים עומדים הצמודים לקיר וכן מקפיאים שוכבים, המכונים גם "מקפיאי אמבטיה" בעלי שטח אחסון גדול יותר. המקפיאים התעשייתיים המתקדמים של היום כוללים מגוון פונקציות מתקדמות, כגון: מערכת הפשרה אוטומטית למניעת הצטברות קרח שפוגע בטריות המזון, מערכת שליטה ובקרה לפיקוח על טמפרטורה יציבה, אחסון חכם לניצול טוב יותר של שטח המקפיא ועוד.
בדומה למקפיא הביתי, חשוב להקפיד למקם את המקפיא במקום מוצל, הרחק מפתח הכניסה למקום על מנת למנוע חדירה של שמש וחום. מקפיא הממוקם ברשתות מזון משרת מאות ואלפי לקוחות ביום ולכן חשוב מאוד להקפיד על קירור איכותי.מקפיא לא איכותי עלול שלא לעמוד בעומס הרב ולהתקלקל ובניגוד לבית שם הנזק הוא רק עבור בני המשפחה, כאן הנזק עלול פגוע במאות לקוחות שעלולים לרכוש מזון לא טרי. מעבר לטעם הרע, מזון מקולקל עלול לפגוע בבריאותם של הצרכנים, דבר שעלול להוביל לפגיעה גדולה בתדמית החברה וכן לנזקים כספיים שיועברו כפיצוי ללקוחות.

בחירת מקפיא איכותי לבית או לעסק

לפני שאנו בוחרים מקפיא איכותי עלינו לבדוק קודם כל מהם הצרכים שלנו. האם המקפיא מיועד לשרת מספר רב של אנשים ויעבוד בצורה אינטנסיבית? האם
לפני שאנו רוכשים מקפיא מומלץ לשאול את עצמנו מספר שאלות וכן לבדוק מספר דברים:
א. האם המקפיא יעבוד בצורה אינטסיבית?
ב. האם המקרר ישרת מספר רב של אנשים?
ג. בדקו את דרגת אנרגיה של המקפיא, מקפיא בדרגת אנרגיה גבוה שווה חסכון רב באנרגיה. דבר זה עשוי לחסוך לנו לא מעט בהוצאות החשמל, במיוחד כשמדובר במקפיא תעשייתי אשר פועל בצורה כה אינטנסיבית.
ד. קנו מיצרן בעל מוניטין בענף הקירור, קניה מיצרן מפוקפק וזול עלולה לעלות לנו בסופו של דבר ביוקר.
ה. בדקו מה הצרכים שלכם ובחרו את המקפיא המתאים – אם זה מבחינת גודל, עיצוב ופיצ'רים טכנולוגיים.
ו. בדקו את תקופת האחריות ומה היא כוללת. אחריות ארוכת טווח מעידה לרוב על מקרר איכותי של יצרן המאמין במוצר.
לאחר ששאלנו את עצמנו שאלות אלו ובדקנו את הדברים בשטח נוכל לבצע רכישה מושכלת ולבחור במקפיא המתאים ביותר עבורנו.
קנייה מוצלחת!