טרקלין חשמל - לוגו

תקלות בהן נדרשת עזרת טכנאי מחשבים

טכנאי מחשבים הוא בעל מקצוע הכרחי ביותר במקרים של תקלות במחשב. בין אם זה למחשבים פרטיים או למחשבים המשמשים למטרות עבודה, מחשבים הפכו חלק משמעותי בשגרת חיינו.  עם התקדמות הטכנולוגיה, ככל שהמחשבים הולכים ומתפתחים, הם נעשים רגישים יותר ופגיעים יותר ואנו נזקקים לטכנאי מחשבים.
תקלות בהן נדרשת עזרת טכנאי מחשבים
טכנאי מחשבים הוא בעל מקצוע הכרחי ביותר במקרים של תקלות במחשב. בין אם זה למחשבים פרטיים או למחשבים המשמשים למטרות עבודה, מחשבים הפכו חלק משמעותי בשגרת חיינו. עם התקדמות הטכנולוגיה, ככל שהמחשבים הולכים ומתפתחים, הם נעשים רגישים יותר ופגיעים יותר.כמו כן, כיום משתמשים יותר במחשב למגוון מטרות: משחקים, עבודה, תשלום חשבונות ועוד. השימוש הרב והמגוון חושף את המחשבים לחדירת וירוסים, באגים ועוד מיני רבים שחודרים למחשב יחד עם התוכנות והמשחקים שמורידים.מסיבות אלו, תדירות הצורך בסיוע של בעל מקצוע לטיפול במחשב עולה.
 

סוגי תקלות שכדאי שתכירו מקרוב לפני הזמנת הטכנאי

דבר ראשון עליכם לדעת הוא שישנם סוגים רבים של תקלות במחשב. התקלות החמורות יותר הן תקלות חומרה כגון תקלת חשמל, מאוורר ועוד. למי שאינו בעל ידע בתחום, לרוב, לא מומלץ לנסות לתקנם באופן עצמאי, גם אם אותו אדם "חושב" שהוא בעל ידע. הרצון לחסוך בעלות התיקון, עלול לגרום לתקלה חמורה יותר שבגינה תשלמו כסף רב עוד יותר או שחלילה תהרסו את המחשב לגמרי. לכן, תמיד כדאי להיעזר בטכנאי מחשבים מנוסה, אמין ובעל ידע רב שיוכל לסדר כל סוג תקלה, כדי שתוכלו לשוב במהרה לחיי השגרה היום יומיים.
 
שימו לב, בעיות במחשב לעיתים מתפתחות באופן הדרגתי או לא מתגלות במלואן בתחילת הטיפול. לא נדיר המצב בו טכנאי נדרש לחזור ולטפל באותו מחשב להמשך סיוע בפתרון תקלה. לכן, מומלץ לפנות אל טכנאי מחשבים מתל אביב, בזכות היותה עיר מרכזית, או לטכנאי העובד קרוב לאזור מגורכם.
 

בעיות חומרה

כל מחשב עובד על בסיס חומרה שעליה מותקנת מערכת הפעלה. כל התוכנות והתהליכים במחשב פועלים על גבי החומרה וברמה מעל, על גבי מערכת ההפעלה. ישנו מגוון אפשרויות לכל חומרה (כרטיסי קול שונים, מגוון סוגי מעבדים, כרטיסי מסך וכו'). כמו כן, ישנן מספר מערכות הפעלה בשימוש נפוץ- חלונות בגרסאות שונות, לינוקס ועוד. בעיות חומרה מעידות על בעיה פיזית באחד הרכיבים הללו בתוך המחשב. כדי לתקן את הבעיה, לעיתים נדרש לפתוח את המחשב ולהחליף את הרכיב התקול ידנית. בעיות במערכת ההפעלה נוסעות מווירוסים, באגים במערכת ההפעלה, פעולות שגויות של המשתמש וכו'.

 
תקלה בחשמל המחשב

תקלות במערכות החשמל של המחשב הם אחד הסוגים של בעיות החומרה, העשויה להעיד על בעיות חומרה נוספות. ישנן תקלות שונות קשורות לאספקת חשמל במחשב, לרוב בתקלות אלו המחשב לא יידלק או שלא תהיה תמונה על גבי המסך. במקרים אלו, יכול להיות שמדובר בתקלה במעבד, בתצוגת המסך, בזיכרון ועוד רכיבים נוספים העלולים להשתבש. טכנאי מחשבים מנוסה יפעל לאתר את הבעיה בעזרת מכשור מיוחד או בדיקות מקצועיות נוספות.
כשהמחשב אינו נדלק, או המסך לא נדלק, מומלץ תחילה לבדוק שהמחשב מחובר טוב לחשמל- שהתקע מוכנס לשקע עד הסוף, שכבל ההזנה מחובר טוב לשקע הייעודי בחלק האחורי של המחשב וכו'. מעבר לכך, תיקון תקלות חשמל דורשות ידע וניסיון כיוון שתיקון לקוי יכול לפעול במחשב ואף ישנה סכנת התחשמלות. לכן, בעת תקלת מחשב מסוג זה, חשוב לפנות לטכנאי ולא לנסות לתקן לבד.
 

המאוורר תקול

סוג נוסף של בעיית חומרה היא תקלה במאוורר. המאוורר הוא חלק חשוב במחשב האחראי על שמירה שהמחשב לא התחמם יתר על המידה. זהו חלק הדורש תחזוקה ויש לנקות אותו כל תקופה מסוימת מאבק העלול להפריע לו להסתובב. כאשר המאוורר אינו פועל כתוצאה משבר, מהצטברות אבק, צירים שבורים או כל מקרה אחר.
ישנן שתי דרכים פשוטות לזהות בעיה באוורור המחשב: הראשונה, אם שומעים מהמאוורר רעש חזק מהרגיל, כמו של שואב אבק, זה מעיד שהמאורר מתאמץ מאד ויש בעיה. הדרך השנייה היא להצמיד את היד לפתח האיוורור של המחשב ולהרגיש אם יש תנועת אוויר. אם מגלים שהמאורר מתאמץ מדי, צריך לנקות אותו עם ספריי אוויר דחוס. אם אין תנועת אוויר כלל, כנראה שהמאורר נשרף מרוב מאמץ ויש להחליפו על ידי הזמנת טכנאי מחשבים.
במקרה של מאוורר חלש או לא פעיל, במהלך השימוש, כשהמחשב מתחמם, רכיבים עדינים בו עלולים להישרף. לכן, חשוב לטפל בדחיפות בכל הקשור לתקלת מאוורר.
 

התראת ERROR

מכירים את התראת ה –ERROR? זו ההודעה אשר קופצת על המסך ולא מבשרת בשורות טובות. תקלה זאת מצביעה לרוב על בעיות חומרה בצורב או בדיסק הקשיח של המחשב. לעיתים מדובר בווירוס שחדר למחשב מתוכנה שלא הותקנה בצורה נכונה או מעדכון גרסה שאינה מתאימה למחשב הספציפי.
 

הצבעים במסך משתנים

תקלת חומרה נוספת היא תקלה בתצוגה של המסך. זאת תקלה מוכרת ולעיתים די בהזזת המסך או תפיחה קלה עליו כדי שהצבעים יחזרו. אם התקלה זאת חוזרת ונשנית, לרוב מדובר בתקלה בכבל המסך ולכן יש להחליפו בכבל חדש.
 
לסיכום, ישנם מקרים מסוימים בהם ניתן לבצע כיבוי והדלקה של המחשב, תפיחה קלה עליו או לנקות אבק פנימי ובכך לפתור את התקלה, אך שאלה לא עוזרות - יש להיעזר בטכנאי מחשבים.