טרקלין חשמל - לוגו

איך לבחור מכונת כביסה - עצה של טכנאי: מתי לתקן ומתי לקנות

מכונת כביסה נועדה לשרת אותנו לאורך שנים ארוכות ביעילות ובנאמנות. על פי סקר שנערך בין טכנאים בענף, מכונת כביסה יכולה לפעול כחמש שנים עד לתקלה הראשונה, כל עוד רוכשים דגם אמין ומתקדם העשוי מחלקים איכותיים שאינם מחלידים, וכל עוד מקפידים על סינון יעיל של האבנית ממי הברז.
איך לבחור מכונת כביסה - עצה של טכנאי: מתי לתקן ומתי לקנות
עם זאת, כמו כל מוצר חשמלי לבית, גם מכונת הכביסה עלולה להתקלקל ואז עלינו להזמין טכנאי. ישנם מקרים בהם הצעת המחיר לתיקון המכונה יכולה להסתכם בכמה מאות שקלים או יותר, לעתים המכשיר נוטה להתקלקל בתכיפות הולכת וגדלה, אז אנו יכולים לקבל החלטה לרכוש מכונה חדשה, וליהנות מאחריות מקיפה ומלאה לשנה עד שלוש שנים (בהתאם לדגם, למדיניות החברה המשווקת והיצרן).
 

פרמטרים לקבלת החלטה מתי להחליף את המכונה

ראוי לציין כי טכנאי מכונות כביסה טוענים כי מכונה חדשה מבית טוב, כמו מכונת כביסה LG ודגמים אחרים, יכולה לפעול למעלה מעשור ללא תקלות ובעיות המחייבות את החלפתה. במידה והמכונה מתחילה להתקלקל בתכיפות הולכת וגוברת מומלץ להתייעץ עם הטכנאי כדי לבדוק האם משתלם לתקן את המכשיר או שמא עדיף להחליפו בחדש.
הפרמטרים לקבלת החלטה מתי להחליף את המכונה הם גיל המכשיר, כאשר מכונות מתחת לשמונה שנים לרוב כדאי לתקן. כמו כן, יש לקבל החלטה לגבי תיקון או החלפת המכשיר לפי סוג התיקון והחלקים שיש להחליף, כלומר, אם נדרש תיקון והחלפת חלקים זולים כך שעלות התיקון עד 400 ₪ לרוב כדאי לתקן את הבעיה ואין צורך לרוץ לחנות על מנת לרכוש מוצר חדש. כמובן, אם רכשתם מותג יקר במחיר גבוה יחסית, בהחלט משתלם לתקן את המכשיר, תוך הפעלת שיקול דעת וקבלת ייעוץ מקצועי מהטכנאי המוסמך והמנוסה. 
 

תקלות נפוצות במכונת כביסה

לפניכם מספר תקלות נפוצות במכונות כביסה והמלצה האם כדאי לתקן את המכונה או עדיף למהר ולרכוש מכשיר חדש ואמין.
  1. נזילות ממכונת הכביסה - נזילות ממכונת כביסה עלולות להתרחש מכמה סיבות וממקומות שונים, לכן מומלץ להזמין טכנאי לאיתור מקור הנזילה ולתיקון מקצועי שיאפשר לכם להמשיך לכבס עוד זמן רב. למעשה, נזילות עלולות להתרחש בגלל בעיות איטום בגומי שמסביב לדלת ובקלות ובעלות זולה ניתן לתקן את הבעיה. אם הנזילה מגיעה מצדה האחורי של המכונה או מתחתיה יתכן כי אחד הצינורות נקרע כתוצאה מבלאי, מדובר בבעיה שכיחה שניתן לתקנה בעלות זולה. לעתים, מקור הנזילה בסתימה בצינור המים המתחבר למכונה, גם בעיה זו קל לתקן ואין צורך להחליף את המכשיר.
  2. סתימה במשאבה - סתימה במשאבה עלולה לגרום להצפה, טכנאי מקצועי יוכל לאתר את הבעיה בקלות ולפתוח את הסתימה ללא צורך בהחלפת חלקים, לכן כדאי לתקן את המוכנה.
  3. לוח הבקרה אינו מתפקד  - רק טכנאי מוסמך יוכל לאבחן ולטפל בבעיות שמקורן בלוח בקרה מקולקל. עלות התיקון משתנה בהתאם לדגם שברשותכם. במידה והמכונה ישנה והטכנאי מייעץ להחליף את לוח הבקרה יתכן כי כדאי להחליף את המכשיר, אך ברוב המקרים ניתן למצוא חלפים יחסית זולים כדי לתקן את הבעיה.
  4. גוף חימום - המים הקשים בארץ גורמים להצטברות אבנית על גוף החימום ולבלאי מואץ של החלק. לרוב, ניתן להחליף את גוף החימום תמורת כ- 150 שקלים, בהתאם לסוג ודגם המכונה. יש לשלם גם עבור הביקור והעבודה לכן, כדאי לתקן את המכונה כל עוד היא אינה גורמת לבעיות אחרות והכביסה יוצאת נקיה.
 

טיפים לשמירה על מכונת כביסה תקינה

כדי לשמור על תקינותה של מכונת כביסה חשוב לבדוק כי החיבורים תקינים, המכונה עומדת במצב מאוזן, לנקות את הפילטרים אחת לכמה חודשים, להתקין פילטר לסינון אבנית מהמים, להזמין טכנאי במידה ויש בעיה ולא לפתוח את המכסה ולנסות לתקן לבד, ובמידה ואתם עובדים דירה יש להקפיד על מצב אנכי של המכונה ולא להפוך אותה.
לסיכום, מכונת כביסה LG או כל מכונת כביסה של מותג מוביל אחר תשרת אתכם לאורך שנים ארוכות, ללא תקלות ובעיות, כל עוד תשמרו עליה ותפעילו אותה בהתאם להראות היצרן. במידה והמכונה התקלקלה ולא משתלם לתקן אותה כדאי לקבל ייעוץ מקצועי מטכנאי מוסמך שיסייע לכם איך לבחור מכונת כביסה. חשוב לרכוש את המכונה רק מרשת ארצית אמינה וידועה לשיווק מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית שמציעה מותגים מעולים, מחירים תחרותיים, וטכנאים מוסמכים בפריסה ארצית רחבה.