טרקלין חשמל - לוגו

לקנות את הטלוויזיה שמתאימה לכם בדיוק

למרות שתוכלו לומר שעולם הטלוויזיה או התוכן הטלוויזיוני עובר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, מכשיר הטלוויזיה עצמו עודנו מרכז הפנאי של כמעט כל בית.
כדי ליהנות באמת צריך לבחור טלוויזיה שתתאים בדיוק לצרכים והרצונות שלך.
לקנות את הטלוויזיה שמתאימה לכם בדיוק
הטלוויזיה איננה עוד רק מכשיר לצפייה, היא גם מרכז תוכן ובידור שלם, גם ליחיד וגם בחברה. אז נכון, אמנם לא תמיד אנחנו צורכים דווקא את התוכן שמספקת לנו חברת הטלוויזיה כפי שהכרנו אותה, אבל גם אם משתמשים בשירות אינטרנטי, למכשיר עצמו יש עבורנו חשיבות גדולה והשפעה על ההנאה שלנו. גם בתחום של מסכי טלוויזיות, התקדמות התוכן לא היתה מנותקת מהתקדמות טכנולוגית והיום מגוון הטלוויזיות המוצעות בשוק הוא רחב ועשוי להיות מבלבל. ההתלבטות היא לא רק בין יצרנים, מחירים, עיצוב ועוד, היא גם התלבטות טכנולוגית. המדריך הקצר הבא יעשה לכם סדר.
אז איך בוחרים נכון? כדי לדעת איך לבחור צריך קצת רקע ואותו באנו להגיש לכם כאן. לפני הכל, מספר שאנו ממליצים בחום לשדרג את חויית הצפיה עם מקרן קול או כל אביזר שמע מתקדם אחר.
בואו נתחיל עם כמה הסברים ומונחים נפוצים, כדי שנוכל להבדיל בין הדגמים השונים המוצעים לנו על המדפים, ולהבין מה כתוב במפרט הטכני שלהם.
הנה מתחילים:
שאלתם? ענינו
  • מסך LCD אל. סי. די הם ראשי תיבות באנגלית של "תצוגת גביש נוזלי". המונח מתייחס לטכנולוגית הרכבת המסך, המורכב מכמה מקטעים. אותם מקטעים מכילים את אותו גביש נוזלי דרכו עובר האור. הטכנולוגיה הזו נהנית מיתרונות כמו משקל מסך נמוך וצריכת אנרגיה נמוכה, אך גם מחסרונות כמו מריחות תמונה במקרים מסוימים או קושי בהצגת הצבע השחור.
  • מסךLED טלוויזיותLED הן למעשה מסכיLCDמשופרים. התאורה האחורית במסכים אלו מגיעה מדיודות פולטות אור ולא מנורות הפלורוסנט כמו במסכי LCD רגילים. הדבר משפר עוד יותר את חדות התמונה ואת צריכת האנרגיה, וגם תורם לניגודיות טובה יותר (ראו בהמשך).
  • מסך פלזמה מסכי פלזמה משתמשים בטכנולוגיה ותיקה ושונה ובהם עובר האור דרך גז ההופך לפלזמה במסגרת התהליך ומכאן שמם. מסכי הפלזמה מופיעים רק בגדלי ענק החל מ-32 אינטש ומספקים חווית טלוויזיה אחרת, עם פלטת צבעים נרחבת, ניגודיות גבוהה ועובי דק יחסית לגודלם.
  • ניגודיות הניגודיות היא היכולת להפריד בין עצמים בתמונה שאנו רואים, והיא נקבעת על ידי איכות הצבע, הבהירות וההארה. בטלוויזיה עם רמת ניגודיות גבוהה נבחין טוב יותר בין עצמים.
  • בהירות הבהירות גם היא משפיעה על איכות התמונה. נדרשת בהירות גבוהה במיוחד במקרים שבהם התאורה מסביב לטלוויזיה חזקה במיוחד או אם מרחק הצפייה גדול במיוחד.
  • מסך מבריק זהו מאפיין בולט של מסכי LED ו- LCD המצופים בזכוכית מבריקה. לכן הם יחזירו אור במקרה שהם מוצבים מול מקורות אור ישירים.
  • מסך קעור לא, לא מדובר בחזרה למסכים של פעם אלא דווקא באחד החידושים האחרונים בשוק הטלוויזיה. המסך הקעור מעניק ניגודיות גבוהה במיוחד וחוויית צפייה ייחודית המתקרבת במעט לתחושת תלת המימד. עם זאת, הוא מוגבל באפשרויות ההתקנה שלו בגלל נטייה להשתקפויות, זווית צפייה אנכית מצומצמת וגודלו הגדול במיוחד.
  • מהירות תגובה זמן תגובה מהיר יסייע בקבלת תמונה חדה ובהירה ללא "מריחות".
  • זוויות צפייה כשעוסקים לרוב בזוויות צפייה מתכוונים לזווית האופקית, כלומר גודל הזווית מהמסך שממנה ניתן לצפות בטלוויזיה. הזווית הסטנדרטית היא כ-170 מעלות, אולם יש מסכים המאפשרים זווית צפייה רחבה במיוחד (וגם להפך).
  • HD ו-HDTV לפני כעשור אלו היו האותיות שכולם דיברו עליהן, והיום זה כמעט סטנדרט. אלו מונחים המתייחסים לרזולוציית המסך (HD ="" High Definition, הפרדה גבוהה), כלומר מספר הפיקסלים. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר, הטלוויזיה תספק תמונה חדה וברורה יותר. מסכי Full HDהם בעלי רזולוציה של 1920x1020 ומעלה, המספקים חדות גבוהה במיוחד. חשוב לשים לב שלא הכל קשור למסך היכולת תבוא לידי ביטוי רק במידה וספק התוכן משדר את התכנים בצורה המתאימה לרזולוציה זו.
  • HDMI זהו חיבור דיגיטלי התומך בתכני HD ודרכו ניתן לחבר מכשירים חיצוניים למסך הטלוויזיה. מעביר גם אודיו וגם וידאו. ברוב המסכים יש רק חיבור אחד, אז אם אתם מעוניינים ביותר יש לחפש מסך מתאים. ברוב המסכים קיימים גם חיבורים בפורמטים אחרים כדוגמתDVIשמעביר רק וידאו אוS/PDIFשמיועד לחיבורי סאונד. מסכי טלוויזיה רבים מגיעים היום גם עם שקע USB.
  • תלת מימד עוד אחד מהחידושים הגדולים של השנים האחרונות. טלוויזיה בתלת מימד מאפשרת צפייה בתכני תלת מימד, אם כי ראוי לציין שהם אינם רבים עדיין. מרבית הטלוויזיות המיוצרות היום תומכות תלת מימד. שתי שיטות קיימות בתחום התלת מימד האקטיבית והפסיבית. בשיטה האקטיבית התמונות מוקרנות על המסך לסירוגין לעין שמאל ולעין ימין, כך שכל עין למעשה "רואה" רק מחצית מזמן הצפיה בפועל וביחד מתקבלת תמונה שלמה, המסך לרוב יהיה מסך פלאזמה. בתלת מימד פאסיבי, שתי התמונות לכל עין מוקרנות במקביל והפילטר המקטב במשקפיים מאפשר קבלת תמונה שלמה, המסך לרוב יהיה LCD. המשקפיים בשיטה הפאסיבית הם זולים יותר מאשר בשיטה האקטיבית. ההחלטה בין שתי השיטות תלויה גם במרחק של הצופה מהמסך.
  • סמארט TV; טלוויזיה חכמה. עם הפריצה של התוכן האינטרנטי יותר ויותר אנשים מתעניינים בטלוויזיה החכמה. הסמארט TV מגיעה עם חיבור לאינטרנט ואצל רוב היצרנים גם עם אפליקציות מובנות או כאלו שניתן להוריד מחנות אפליקציות. כך מאפשרת הטלוויזיה החכמה שימוש יעיל במסך הטלוויזיה וגישה לתכנים מגוונים משלל מקורות.
  • מסכי סמארט מבוססי אנדרואיד טלווזיות אלה משנות את האינטראקציה שלנו עם הטלוויזיה והופכות אותנו הצופים לאקטיביים בזכות החיבור לאינטרנט. כך ניתן דרך הטלוויזיה להוריד סרטונים ואפליקציות, לגלוש ואפילו להתחבר לרשתות החברתיות והכל דרך מסך הטלוויזיה באמצעות ממשק מבוסס אנדרואיד. כיום ישנן טלוויזיות הנותנות חווית משתמש מלאה לצרכן הישראלי כולל תמיכה בעברית.
  • מסכי Kהטרנד החם של מסכי הטלוויזיה. טכנולוגיה מתקדמת של UHDTV, טלוויזיות ענק (החל מ- 55 אינץ') ברזולוציה פי 4 מהרזלוציה המקובלת היום, הבנויות על רזולוציה אופקית. ובנוסף היא תומכת בקצב פריימים גבוה עד 100 הרץ. לכן, למרות גודלן ניתן לצפות בהן מאותו מרחק של טלוויזיה רגילה מבלי שתפגע איכות הצפיה, להפך היא מעניקה את החוויה המושלמת לצפייה בתוכן עכשווי.
  • תלת מימד פאסיבי/אקטיבי
  • מסכי OLED;משמעות ראשי תיבות הם Organic light Emitting Diodes ובעברית דיודות פולטות אור אורגני. זוהי טכנולוגיה חדשנית (לכן גם יקרה) יוצרת תמונה שונה לגמרי על המסך. כל דיודה מפיצה אור באופן עצמאי ולכן השליטה על עצמת האור היא מוחלטת והתמונה המתקבלת מדוייקת. טכנולוגיה חדשנית המאפשרת חווית צפיה ושמע ברמה אחרת לגמרי ומסך דק במיוחד.
  • מקרן קול מקרן קול מורכב משתי יחידות יחידת רמקולים ארוכה ומגבר שניתן לתלות על הקיר ולהשיג חווית שמיעה משובחת שנותנת צליל רחב ללא צורך בהתקנת מערכת שמע שלמה ומשפרים מהותית את הסאונד של הטלוויזיה, מומלץ מאוד לקנות אותן יחד עם הטלוויזיה כדי לא לוותר על חוויה מושלמת.
ועכשיו לבחור
עכשיו כשאנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על טלוויזיה, נשאר רק לבחור את המסך המתאים לנו. כמו ברוב הבחירות הצרכניות שאנחנו עושים במהלך החיים, השאלה המרכזית היא מהם הצרכים שלנו, ולמה אנחנו מצפים ממסך הטלוויזיה שלנו.
- התאימו את גודל הטלוויזיה לחדר בו היא מוצבת. כלל אצבע לטובת העניין הוא לקחת את מרחק הצפייה (במטרים) ולהכפיל ב-3 על מנת לקבל את גודל הטלוויזיה המומלץ (באינצ'ים). למשל, אם מרחק הצפייה הוא שלושה מטרים, תוכלו לרכוש טלוויזיה בגודל 45 אינץ'.
- חישבו מראש על תכנון החדר. אם מסך הטלוויזיה יעמוד מול מקור אור כמו מנורה או חלון חפשו מסך שאינו מבריק, והימנעו ממסכי LED או LCD .
- מחפשים חוויית צפייה מרשימה בסרטים ובאירועי ספורט? הרכיבו לעצמכם מערכת קולנוע ביתית עם מסך גדול, חיבורים למערכת סאונד חיצונית או מקרן קול, אולי גם אפשרות לתלת מימד, וזוויות צפייה רחבות במיוחד כדי להזמין את כל החברים לצפייה משותפת.
- אם עיקר התוכן שאתם צורכים מגיע מהאינטרנט, שקלו לרכוש טלוויזיה חכמה (Smart TV) שיכולה להתחבר לאינטרנט גם בחיבור אלחוטי.
בטרקלין חשמל תוכלו למצוא טלוויזיה לכל צורך, לכל מצב ולכל חדר. טרקלין חשמל מציעה לכם שלל דגמי טלוויזיה איכותיים ממגוון יצרנים שונים, ובמחירי מבצע. בטרקלין חשמל לא שוכחים גם את הדבר החשוב ביותר בקניית מכשירי חשמל האחריות ואנחנו מציעים אחריות כפולה ברכישת טלוויזיה. עכשיו נשאר לכם רק לבוא ולבחור.