טרקלין חשמל - לוגו

3 טיפים לקנייה נבונה של מזגן לבית

 
3 טיפים שאתם צריכים לקחת בחשבון כשהולכים לרכוש מזגן חדש לבית.
בראש ובראשונה צריך להבין מה הצרכים שלנו, מה הייעוד של המזגן? לאחר מכן עולות שאלות כגון איזה חלל הוא הולך לקרר? האם זה לדירה שכורה או שמדובר על מזגן לצורך אישי שלכם? צריכים לקנות כמה מזגנים לבית חדש? אולי כדאי לרכוש מזגן מרכזי? בהתאם לשאלות אלו, נבחר את סוג המזגן.

 
טיפ מס.1 - איזה סוג של מזגן אתם צריכים?

במידה ותרצו לקרר חדר שינה,  מומלץ לרכוש מזגן עילי 1 כ"ס. מזגן כזה יצנן או יחמם את החדר עם צריכת חשמל שאינה גבוהה. מזגן עילי עם 1 כוח סוס הוא המזגן בעצם הנמכר ביותר בישראל וקיים כמעט בכל חדר שינה. אם אתם זקוקים להתקנה של כמה מזגנים אולי דווקא כדאי להתקין מזגן מיני מרכזי בבית, כדי לחסוך בעלויות. כיום קיימים מזגנים מרכזים חכמים אשר יודעים לנתב את האוויר והקירור על פי הפתחים וההגדרות שאנו מבצעים להם. הם עובדים בצורה חסכונית ולפעמים משתלמים יותר מהתקנת מזגנים בודדים. במידה ומדובר ב2 חדרי שינה אשר צמודים אחד לשני, מזגן מפוצל הוא הבחירה הנכונה עבורכם, שכן זהו המזגן החסכוני ביותר מבחינת מחיר ועלות הפעלתו.
 

טיפ מס.2 - בחירה במזגן החסכוני ביותר

כיום, ישנם מגוון רחב של חברות המייצרות מזגנים שמטרתם ליצור מזגן חסכוני שלא תפחדו להשתמש בו לצורך קירור הבית בימי הקיץ, בתקופה בה מדדי החשמל מתייקרים וישנם עומסים בחברות החשמל. שימוש במזגן חסכוני יכול להקל משמעותית על חשבון החשמל החודשי שלנו בתקופת הקיץ החמה. היום ישנם מזגנים עם טכנולוגיית אינוונטר שעובדים בטכנולוגיה של קירור הבית עם חסכון מקסימלי של חשמל.
 

טיפ מס. 3 - לתקן או להזמין חדש?

ישנם מקרים בהם המזגן שלנו מתחיל לעשות בעיות. יש הרואים בכך הזדמנות לרכוש מזגן חדש ויש החושבים ישר לבדוק כמה עולה התיקון. מזגן עילי לחדר הוא המזגן הנרכש ביותר והמחירים שלו הם הנמוכים ביותר. בתקופת החורף ניתן לרכוש מזגנים עיליים המתאימים לחדרים במחירים מגוחכים, כך שלפעמים באמת כדאי לרכוש מזגן חדש מאשר לתקן את הישן, תלוי בסוג התקלה כמובן. לטיפול בתקלה פשוטה כמו החלפת כבל או מילוי גז למזגן, מומלץ להזמין טכנאי מזגנים. בתקלה שבה מתקלקל המדחס, בהחלט כדאי לשקול קניית מזגן חדש. מזגנים חדשים הם חסכוניים יותר בחשמל ומגיעים עם אחריות כך שהם מספקים שקט וקרירות לכמה שנים טובות.