טרקלין חשמל - לוגו

הדרך הבטוחה לרכישת מקרר

כל אחד צריך לדעת שישנם מספר סוגים שונים של מקררים, לכל מקרר יש את יתרונותיו וחסרונותיו.
במאמר זה יינתן מידע מקיף על סוגי המקררים ובנוסף יהיה לעזר לבחירת מקרר אשר יתאים לכם ביותר קריאה מהנה.
מקרר 2 דלתות, מפקיא תחתון
 
ישנם ארבעה סוגים מקררים : מקרר עם מקפיא תחתון, מקרר עם מקפיא עליון, מקרר דלת לצד דלת (קלאסי)- שבו המקפיא נמצא בצד שמאל ומקרר שלוש דלתות - דלת לצד דלת ומקפיא תחתון.
יש לבחון היטב את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהסוגי המקררים ולמצוא את הסוג שעונה במדויק על הצרכים שלכם, הן מבחינת שימוש, עיצוב ומחיר.
 

מקרר עם מקפיא תחתון

מקרר זה מתאים לאנשים שאינם מרבים לגשת לתא ההקפאה ולעומת זאת ניגש תדיר אל תא הקירור. למי שמעוניין בקיבולת גדולה ואינו מעוניין במקרר דלת לצד דלת.
במקרר מסוג זה דרוש מרחב גדול לפתיחת הדלת. הקיבולת המרבית עולה מעל 700 ליטר. וקיבולת תא הקפאה לרוב גדולה בהשוואה למקרר עם מקפיא עליון.
תא הקירור הינו נוח לגישה ומספק ראות טובה. המדפים במקרר רחבים ויכולים להכיל פריטים גדולים בנוחות. לעומת זאת, הגישה לתא ההקפאה פחות נוחה.מקרר עם תא הקפאה תחתון נחשב חסכוני בצריכת החשמל ממקרר דלת לצד דלת אך פחות חסכוני ממקרר עם מקפיא עליון.
 

מקרר עם מקפיא עליון

במקרר מהסוג הזה, תא ההקפאה העליון נוח לגישה, אבל זה בא על חשבון הנוחות בגישה למדפים התחתונים שבתא הקירור. מדפיו הרחבים יכולים להכיל בנוחות פריטים ומוצרים שונים.
מקרר עם מקפיא עליון מתאים למי שמרבה להשתמש בתא ההקפאה. הקיבולת המרבית, כ-650 ליטר, קטנה בהשוואה לשאר הסוגים.
מחירו הנמוך בהשוואה למקרר עם מקפיא תחתון מהווה במקרים רבים שיקול מכריע, ורבים מוכנים לוותר מעט על נוחות תמורת חיסכון בכסף. מקרר עם תא הקפאה עליון חסכוני מהסוגים האחרים בצריכת החשמל שלו. מחירו של מקרר כזה בעל קיבולת שבין 500 ל-600 ליטר נע בטווחים עיקריים של 3,500 עד 6,000 שקל.
 

מקרר עם מקפיא עליון

המקרר מחולק לאורכו, הדלת הימנית משמשת את תא הקירור ואילו הדלת השמאלית – את תא ההקפאה. למקררים מסוג זה ישנם תוספות כגון: קיוסק, (קרח, מים) המקרר תופס מקום רב, בעיקר לרוחב, אבל הודות לדלתות הצרות שלו הוא מתאים למקומות צרים שאינם מאפשרים פתיחה לרווחה של דלת רגילה.
למקרר קיבולת מרבית ממוצעת של כ-780 ליטרים ואפשר למצוא דגמים גדולים יותר. קיבולת תא ההקפאה גדולה ומתאימה למי שנחוץ לו הרבה מקום למוצרים קפואים. ישנה גישה טובה למדפים, אך המדפים צרים הן במקרר והן במקפיא ואין אפשרות לאחסן פריטים ומוצרים רחבים.
 

מקרר שלוש דלתות - דלת לצד דלת ומקפיא תחתון

מקרר 3 דלתות מורכב משתי דלתות שפתיחה שלהן חושפת את תא הקרור. תא הקירור הינו יחידה אחת ואינו מחולק במחיצה, דבר המאפשר לאחסן במקרר פריטים ומוצרים רחבים. המקפיא הינו תחתון בנוי כיחידה אחת.
יעילות צריכת החשמל שלו פחות טובה משאר המקררים ויש צורך להכין עבורו מקום מיוחד. מקרר מסוג דלת לצד דלת מתאים למי שדרושה לו קיבולת גדולה ומרבה לצרוך מוצרים קפואים.
 

מהם צורכי הקירור וההקפאה

על מנת להבטיח שהמקרר החדש יתאים לצרכינו העיקריים עלינו להחליטו על הקיבולת ועל החלוקה הפנימית, ולבחון אופציות נוספות שיכולות לשפר את איכות הקירור.

איכות הקירור: כל סוגי המקררים הינם טובים ומספקים קור ברמה ניאותה אבל יש לשקול אפשרויות נוספות על מנת לשפר את איכות הקירור.
 
פיזור קור אחיד: ניתן לבחור מקרר עם פיזור קור ששומר על טמפרטורה אחידה בכל חלקי המקרר.

מערכת בקרה אלקטרונית: מערכת זו קיימת רק בדגמים יקרים ומתקדמים, ישנן פונקציות החוסכות באנרגיה וישנה שליטה מלאה ומדויקת בווסת הטמפרטורה.
 
קירור מהיר: ישנו תא ייעודי המשמש לקירור מהיר, מעין חצי הקפאה.
 
אחסון מבוקר טמפרטורה: במקרר ישנם סוגים רבים של מוצרי מזון וחלקם יזכו ליחס מיוחד וכך ישמרו לאורך זמן. קיימים תאי אחסון עם טמפרטורות ורמות לחות מיוחדות. כך שלכל מוצר נתאים טמפרטורה לפי הצורך.
 
קיבולת: נפח המקרר נמדד בליטרים, אחד ה-שיקולים הינו בבחירת נפח הקירור הדרוש (קיבולת). נפח קטן מהדרוש יהיה מוגבל ביכולת האחסון ונפח גדול מדי יגרום לבזבוז אנרגיה. יש לשים לב ליחס החלוקה הרצוי בין תא הקירור לתא ההקפאה, בהתאם לכמויות המזון הטרי והקפוא שאתם צורכים.
אנו צריכים להתחשב בכמויות המזון המיועד לקירור, אם אינכם בטוחים בקיבולת הרצויה תמיד עדיף כמה ליטרים יותר מאשר להסתכן בחוסר מקום.
 

התאמת המקרר למטבח

על מנת להתאים את המקרר למקומו יש למדוד את המקום המיועד למקרר, לוודא שהדלת/ ות נפתחת/חות לרווחה מדדו את מידות הרוחב, העומק והגובה של המיקום המיועד למקרר. יש להוסיף מרווח לאוורור – 5 - 15 ס"מ מאחור ו-5-3 ס"מ בצדדים, בהתאם להוראות היצרן.
 
רעש המקרר: יש לשים לב שעוצמת הרעש לא תעלה על 30 דציבלים. מרבית המקררים פועלים באופן שקט,אך ישנם מקררים המציעים הפעלה שקטה במיוחד לפרקי זמן קצובים.
 

נוחות השימוש והניקוי

ניקוי המקרר הינה עבודה מורכבת, יש למקרר נטיה להתלכלך ולנו יש נטיה לנקות אותו ( בכל זאת הוא מאחסן את המזון שלנו).למקרר חלקים רבים שיש לפרק ולהרכיב לכן יש צורך להתנסות לפני קניה האם זה נוח לפירוק והרכבה. מקרר בעל תא קירור חלק העשוי מקשה אחת יהיה קל יותר לניקוי.
ישנם שני סוגי מדפים זכוכית מחוסמת ומדפי רשת. למדפי הרשת יש יתרון המעבר האויר, אך אם זאת הכל נופל ונוזל דרכם והם פחות נוחים לניקוי יש לבדוק את יציבותם. מדפים מודולאריים – ברוב המקררים ישנה אפשרות לשנות את מיקום המדפים ולהתאימם לרצונות שלכם. מדפים מפוצלים – מדף החצוי לרוחבו, כך שניתן לשנות את מיקומו של חלק אחד בלבד.
 
מדפי דלת: לדלת המקרר ישנם תאים רבים, לאחסון פריטים קטנים וגדולים. יש לבחור בהתאם לכמויות ולסוגי הפריטים המיועדים לאחסון. בחנו את יתר התאים ואמצעי האחסון זכרו שאתם אמורים גם לנקות אותם מדי פעם. בכל דלת יש מדף לבקבוקים,בחרו מקרר בעל מדף התואם את סוג הבקבוקים שאתם נוהגים לצרוך.
 
תא הקפאה: בתא ההקפאה ישנן מגוון אפשרויות אחסון לבחירה- מדפים מחולקים, מגירות נשלפות בגדלים שונים, מדף מיוחד למגש קוביות קרח ואמצעי אחסון נוספים בדלת המקפיא.
 

תוספות מיוחדות

בר חיצוני: תא לאחסון בקבוקים עם דלת עצמאית חיצונית. הגישה לבקבוקים נוחה ומהירה יותר וגם חסכונית באנרגיה מאחר שדלת המקרר נשארת סגורה.
 
קיוסק: התקן שקיים בעיקר במקררי דלת לצד דלת ויכול לכלול אחד או יותר מהאביזרים הבאים: ברז למים קרים, מכונה יצרן קרח אוטומטי וקרח כתוש. בדגמים רבים עם קיוסק מותקן פילטר לסינון המים, שאותו צריך להחליף פעם -פעמיים בשנה.
 
יצרן קוביות קרח חצי אוטומטי: שילוב של מגש קוביות ומגירת אחסון. בחלק מהדגמים ניתן לווסת את הטמפרטורה ולייצר קרח בפרק זמן קצר מהרגיל.
 
מתקן לבקבוקי שתייה: נמצא בחלקה הפנימי של דלת המקרר. המתקן נועד לקלוט בקבוק שתייה הפוך ללא פקק ולשמש כברז שתייה. החיסרון הוא שדלת המקרר נשארת פתוחה בזמן המילוי.
 
זמזם דלת פתוחה: בדגמים מסוימים קיים זמזם שמתריע על דלת שנשארת פתוחה או לא נסגרת כראוי גורמת לבריחת קור.
 
פיקוד שבת אוטומטי: לחיצה על לחצן שבת מנטרל את פתיחת הדלתות, מערכת החשמל (מדחס ומאוורר) וכן על פעולת התאורה, לחיצה נוספת המקרר חוזר למצב קודם.
 

ההפשרה והתאמה לאקלים

המקררים הביתיים פועלים באותה שיטת הפשרה וכולם חייבים להתאים לאקלים הישראלי. המקררים מסווגים לפי התאמתם לסוג האקלים. CLASS T מתאים לאקלים טרופי, ו- CLASS N מתאים לאקלים אירופאי. התקן הישראלי מחייב שהמקררים יהיו מסוג CLASS T שמותאם לתנאי החום והלחות בארץ, עמיד יותר בפני חלודה ומייצר פחות מים. סביר שבארץ לא ישווק מקרר שאינו CLASS T, אבל לא יזיק להציץ בתווית המציינת זאת בגב המקרר.
 

צריכת חשמל

רוב המקררים כיום חסכוניים משמעותית מבעבר, אך ישנם מקררים חסכוניים יותר. אפשר לראות זאת לפי דירוג צריכת החשמל שלהם. הדירוג מופיע במפרטי המוצרים ובתווית האנרגיה שמוצמדת למקרר ומצוין באותיות לועזיות מ-A החסכונית ביותר ועד לדרגה G הבזבזנית ביותר. על תווית האנרגיה לכלול גם את מספר הדגם.