נרות שבת
שבת חול המועד פסח
גולש יקר,
אתר טרקלין חשמל מוצרי צריכה הינו אתר שומר שבת וחג ולכן לא ניתן לגלוש בו כעת.
האתר ישוב לפעילות רגילה כחצי שעה לאחר צאת השבת או החג.
טרקלין חשמל - לוגו

כל מה שרציתם לשאול על כיריים

אז מה עדיף? כיריים חשמליות או כיריים גז? אילו כיריים עולות יותר ומה עדיף עבור טבחים מקצועיים? התשובות לשאלות הללו ולשאלות נוספות בנושא, במדריך הבא.
כל מה שרציתם לשאול על כיריים

לרבים מאיתנו כיריים אינן מוכרות מספיק וגם קנייתן היא לא דבר שמתבצע בכל יום. ובכל זאת, כיריים נמצאות בכל בית. וכדי שתדעו מה לקנות בבוא העת כדאי שתכירו את הישות הזו קצת יותר לעומק. זה גם יעזור לכם להבין מה קורה שם מתחת לסירים שלכם מידי יום.
כיריים גז
 

סוגי הכיריים שתמצאו בחנויות

אם תלכו עכשיו לאחת מחנויות רשת טרקלין חשמל או תיכנסו לאתר החברה, תמצאו שלושה סוגים עיקריים של כיריים:
ישנם סוגים נוספים, כמו תנורים המגיעים עם כירה מובנית. לכל אחד מהסוגים הללו מאפיינים רבים, כשכל מאפיין משפיע בצורה משמעותית על הכירה שתבחרו בסופו של דבר.
מה מכריע? הבישול הוותיק והפשוט או היופי והחדשנות?
שני סוגי הכיריים הנמכרים ביותר הם הגז והחשמלי. הראשון הוא הוותיק והפשוט יותר והשני הוא החדשני, היפה למראה והמודרני. עוד לפני שאתם פונים לבחירת אחד מהסוגים, בדקו את מידות המטבח שלכם, כדי להבטיח שהכיריים שתבחרו יתאימו בדיוק למיקום שהקציתם להן. רק אחרי הפעולה הזו, התפנו לחשוב על הסוג המתאים לכם.
כיריים גז
 

נתחיל בנפוצות ביותר – כיריים גז

זהו סוג הכיריים שתמצאו ברוב המכריע של הבתים. כיריים אלו עשויות מבערים המפיקים להבה קטנה וכחולה. מעל כל מבער ניצבת רשת מיוחדת ממתכת, עליה מונחים הסירים. המבערים מגיעים בכמה גדלים, כשכל גודל מתאים יותר לסוג מסוים של בישול.
 

מדוע לקנות כיריים הפועלות באמצעות גז?

כיריים גז נחשבות אמנם לפשוטות, אך הבישול בהן מדויק הרבה יותר ולכן מועדף על ידי אנשים רבים, כולל טבחים מנוסים. בניגוד לכירה החשמלית, כירת גז לא זקוקה לזמן חימום וקירור ומאפשרת וויסות טמפרטורה יעיל יותר.
 

דברים שיש לברר לפני קניית כיריים גז

הדבר החשוב ביותר בעבודה עם גז הוא הבטיחות. כיריים כאלו חייבות, אם כך, להגיע עם חיישן מיוחד שינתק את אספקת הגז במקרה והלהבה כבתה. כך יובטח כי לא תתרחש דליפת גז מסוכנת בבית.
מעבר לכך, עליכם לבדוק עוד לפני הרכישה כי מדובר בכיריים נוחות לתפעול וקלות לפירוק (לטובת ניקוי נוח ומהיר). כמו כן, חשוב מאוד לקנות כיריים גז הכוללות כמה גדלים של מבערים, כדי שתוכלו לבשל בכמה סירים בו זמנית. דבר חשוב הנלווה לכך הוא משטח גדול מספיק שיוכל להתמודד עם בישול מקביל.
 
כיריים חשמליות

כיריים חשמליות – היפהפיות של המטבח

רבים מהאנשים שבוחרים לקנות כיריים חשמליות (חלקן נקראות גם כיריים קרמיות), עושים זאת בשל המראה שלהן. מדובר במשטח זכוכית תחתיו מוצבים גופי חימום המחליפים את מבערי הגז. זהו משטח שטוח לחלוטין שכמעט לא בולט מעל לשיש ומאפשר עיצובים רבים, מבחינת הצבע והצורה.
 

תפעול פשוט וניקיון בתוך שניות

כיריים חשמליות נחשבות לקלות יותר להפעלה וגם בטוחות יותר. אין כאן התעסקות עם גז מסוכן או אש אמיתית: ההדלקה והכיבוי נעשים בדרך כלל בצורה אלקטרונית ופשוטה. העובדה שכיריים קרמיות עשויות משטח זכוכית, מאפשרת ניקוי קל ופשוט בעזרת מטלית לחה – כמובן לאחר שווידאתם שהמשטח התקרר לגמרי.
אפשרויות הבישול עם כיריים הפועלות על חשמל
 
 

כיריים חשמליות כוללות יותר אפשרויות בישול מאשר כיריים גז. אלו חלק מהן:

  • משטחי בישול סטנדרטיים (לסירים, מחבתות וכדומה)
  • משטח צלייה – פלטת מתכת מוגבהת המאפשרת טיגון 'יבש'
  • צ'יפסר – משטח עמוק לטיגון, כמו ברשתות המזון המהיר
  • משטח צלייה – מעין גריל חשמלי

החיסרון הגדול של כיריים חשמליות

כבר ציינו זאת קודם לכן: כיריים מהסוג החשמלי יגיעו לחום הרצוי רק לאחר המתנה של כמה שניות ולאחר הכיבוי תיאלצו לחכות זמן ארוך יותר, עד שיתקררו לחלוטין. לכן, העבודה איתן שונה מעבודה עם הכיריים הפועלות באמצעות גז - ובעיני רבים גם מסורבלת יותר. חיסרון משמעותי לא פחות הוא העובדה שלא ניתן לבשל על כיריים אלו בכלי אלומיניום ונחושת.
 

בבחירת כיריים יש לברר גם את התפוקה

הכיריים נמדדות על פי תפוקת המבערים, הנמדדת בארץ ב-וואטים. מבער זעיר (לבישול איטי) צריך להפיק בערך 850 וואט, מבער קטן 1,000 וואט, בינוני 1,500 וגדול כ-2,200 וואט. הנתונים הללו נכונים, פחות או יותר, לשני סוגי הכיריים.
 

מחירי כיריים

ככלל, כיריים גז יהיו זולות יותר מכיריים חשמליות. את הכירה מהגז תוכלו למצוא גם במחיר של 600 שקלים בלבד, כשהיקרות ביותר מסוג זה יעלו 2,000 שקלים. כיריים מהסוג החשמלי יתחילו ב-2,000 שקלים ויגיעו עד 6,000 שקלים.