טרקלין חשמל - לוגו

מה זה מדיח כלים אינטגרלי ומה זה חצי אינטגרלי?

קניית מדיח כלים היא לא עניין פשוט כמו שזה נשמע. יש הרבה מושגים שעליכם לדעת לפני הרכישה – ובשביל זה אנחנו כאן.
מה זה מדיח כלים אינטגרלי ומה זה חצי אינטגרלי?

בשעה טובה החלטתם לרכוש מדיח כלים. זו החלטה מצוינת. לא רק שהכלים יצאו מבריקים, גם תחסכו לעצמכם זמן יקר ואפילו תחסכו במים. אבל תהליך הרכישה עלול להיות מעט מסובך. אתם טובעים בים של מושגים לא ברורים? בואו נעשה לכם קצת סדר.

אז מה זה מדיח כלים אינטגרלי?

מבין סוגי מדיחי הכלים, זהו הסוג היקר ביותר. מדיח מסוג זה מותאם במיוחד למטבחים שכוללים גומחה מיוחדת למדיח. הייחוד שלו הוא בפאנל תפעול שנמצא על שפתה העליונה של דלת המדיח. היתרון: אפשר לצפות את הדלת בציפוי זהה לארונות המטבח. החיסרון: אין גישה ללוח התפעול כל עוד דלת המדיח סגורה.

ומה זה מדיח כלים חצי אינטגרלי? מדיח כלים רחב

מדיח כלים חצי אינטגרלי מותאם גם הוא לגומחה בין ארונות המטבח וגם את דלתו ניתן לצפות. ההבדל בינו לבין מדיח כלים אינטגרלי הוא מיקום לוח התפעול חלקו הקדמי של המדיח. אמנם לא תוכלו לצפותו כך שייבלע לגמרי בין ארונות המטבח, אבל תמיד יש לכם גישה לתפעול המדיח, גם תוך כדי עבודתו וכשהדלת סגורה.

תופתעו לשמוע – יש גם מדיח כלים רגיל

וכשמו כן הוא – רגיל. הוא נקרא גם מדיח עומד או ניצב ויכול לעמוד כיחידה עצמאית או בתוך גומחה בין ארונות המטבח. ההבדל היחידי הוא שלא ניתן לצפות אותו בציפוי כפי שמאפשרים המדיח האינטגרלי והחצי אינטגרלי. זהו בעצם המדיח הלבן הסטנדרטי ולרוב גם המחיר שלו נמוך יותר משל חבריו.

מדיח כלים צר ואם זה לא מספיק - מדיח כלים רחב או צר?

כל מדיח כלים שתבחרו, לא משנה מאיזה סוג, יכול להיות צר או רחב. רוחבו של מדיח צר הוא 45 סנטימטרים ואילו מדיח כלים רחב יגיע ל-60 סנטימטרים של רוחב. המסקנה המיידית מתבקשת – המדיח הרחב מכיל כמות גדולה יותר של כלים בכל הדחה ולפיכך יתאים למשפחות גדולות יותר.

השוואת מחירים של מדיח כלים אינטגרלי וחצי אינטגרלי

להבדל בין מדיח כלים חצי אינטגרלי או אינטגרלי מלא, אין הרבה משמעות בקביעת המחירים. תוכלו למצוא את שני הסוגים באותם טווחי מחירים. הגורמים שישפיעו יותר על המחיר הם האם זהו מדיח כלים רחב או צר (כשהרחב כמובן יקר יותר) והאם תרצו לצפות אותו בציפוי כלשהו – מה שגם כן יביא לתוספת במחיר.

אז איך בוחרים מבין הסוגים?

בסופו של דבר, הבחירה בין מדיח כלים אינטגרלי או חצי אינטגרלי היא בעיקר בחירה על פי העדפות של אסתטיקה ונוחות. ההבדלים בתפעול בין הסוגים, מלבד מיקומו של לוח התפעול, אינם רבים. אז עכשיו, אם בחרתם בסוג המדיח, איך תבחרו מבין שלל הדגמים? אחת הדרכים לבחור היא על פי תכניות ההפעלה שמאפשר כל דגם.

מדיח כלים מעוצב תכניות הפעלה בסיסיות של מדיח כלים

תכנית ההפעלה היא שיטת השטיפה בה נוקט המדיח שלכם. ישנם מדיחים בעלי שתיים או שלוש תכניות בלבד, ויש כאלו עם שבע תכניות הפעלה שונות. שתי תכניות ההפעלה הבסיסיות הן התכנית הרגילה, לניקוי כלים ברמת לכלוך סטנדרטית והתכנית האינטנסיבית שהיא ארוכה ובטמפרטורה גבוהה יותר ומתאימה לכלים עם לכלוך קשה להסרה.

תכניות הפעלה נוספות

ואולי לכם מתאים מדיח כלים עם תכנית הפעלה מיוחדת? ישנם מדיחים בעלי תכנית חסכונית, לחיסכון במים ובחשמל. דגמים מסוימים מאפשרים תכנית אוטומטית, עם חיישן שמזהה את כמות הלכלוך ולפיה מכתיב את אופי השטיפה. דגמים אחרים מאפשרים שתי תכניות הפעלה שונות – אחת לסלסילת הכלים העליונה ואחת לתחתונה.

איכות הניקוי – לא משנה איזה מדיח כלים תבחרו

בכל דגם שתבחרו, חשוב לשים לב לתכונות המבטיחות את איכות הניקוי. ברוב הדגמים טמפרטורת המים היא כ-65 מעלות ואין צורך בטמפרטורה גבוהה יותר. מדיחים עם זרועות התזה בצורת S יתיזו מים ביעילות גבוהה יותר ממדיחים עם זרועות רגילות וכמובן שכדאי לבדוק את איכות המסנן, כיוון שהמדיח ממחזר את מי השטיפה וחשוב שאלו לא יכילו גורמים בלתי רצויים.

אינטגרלי או לא – רק שלא ירעיש

תכונה חשובה נוספת היא מידת הרעש שמייצר המדיח. מדיחים שמייצרים רעש של עד 50 דציבלים נחשבים שקטים וניתן גם למצוא דגמים שקטים יותר. בסופו של דבר, מדיח כלים צר או מדיח כלים רחב, אינטגרלי מלא או רק חצי - מה שחשוב הוא לבחור מדיח כלים יעיל, חסכוני, וכזה שעושה את העבודה בשקט.