נרות שבת
שבת חול המועד פסח
גולש יקר,
אתר טרקלין חשמל מוצרי צריכה הינו אתר שומר שבת וחג ולכן לא ניתן לגלוש בו כעת.
האתר ישוב לפעילות רגילה כחצי שעה לאחר צאת השבת או החג.
טרקלין חשמל - לוגו

המדריך המלא לקניית שואב אבק

ידעתם כמה סוגים של שואבי אבק קיימים? מסתבר שלא מעט. כדי שתקנו שואב אבק מתאים, שישמש אתכם בצורה הנכונה, הכנו לכם מספר טיפים ועצות מועילות.
שואב אבק

אולי לא כולנו אוהבים לנקות, אבל רובנו אוהבים שהבית נקי. וניקיון אמיתי לא נגמר ברצפה – מה עם הספות, השטיחים, המיטות והוילונות? המון אבק מצטבר בפריטי הריהוט הללו, והפתרון הוא שואב אבק. ישנם סוגים שונים של שואבי אבק, שכ"א מהם משתייך למותגים ייחודיים, מדייסון ועד LG, וכל אחד מהם מתאים למשימה אחרת. כדאי סוף סוף שנכיר אותם טוב יותר.
 

שואב אבק רגיל (שואב צילינדר)

שואב צילינדר בנוי מגוף השואב שאליו נשאב הלכלוך, מצינור דרכו עובר הלכלוך אל גוף השואב ומראש שאיבה. שואב אבק כזה מאפשר להחליף ראשים לפי הצורך ולכן מתאים גם לשאיבת וילונות ופינות ומתמרן בקלות גם באזורים גבוהים או נמוכים. משטחים בהם הוא פחות מצטיין הם שטיחים גדולים ועבים.
 

שואב אבק עומד

ואם בשטיחים עבים עסקינן, ובכלל במשטחים ריצפתיים, שואב אבק עומד הוא המתאים ביותר למשימה. למרות שבנוסף לגוף השאיבה התחתון יש לו גם צינור שאיבה גמיש, שואב עומד יהיה פחות נוח לפעולות שאיבה הדורשות מעט תמרון וגמישות. הוא כבד יותר מאשר שואב צילינדר ולרוב גם רועש יותר.
 

שואב אבק ידני

שואב ידני לא נועד להחליף את שואבי האבק הגדולים והמאסיביים יותר, אלא רק להתלוות אליהם על מנת לעזור לכם במשימות ניקיון קטנות יותר. שואבים מסוג זה קלים לנשיאה, ניידים ומסוגלים להכיל כמות קטנה של לכלוך. ניתן לבצע איתם את כל עבודות השאיבה הקטנות בבית ואפילו ברכב.
 

שואב אבק רטוב/יבש

שואבי אבק בטרקלין חשמלשואב רטוב/ יבש הוא שואב אבק שיכול לשאוב גם נוזלים. הוא גדול יותר משואב רגיל, רועש יותר וגמיש הרבה פחות, אך הוא מצוין לשטיפת שטיחים, ניקוי משטחים גדולים ושאיבת כמויות גדולות במיוחד של לכלוך ונוזלים. שואב אבק רטוב/יבש מסוגל להוציא זרם חזק של אוויר, בעזרתו ניתן אפילו לפתוח סתימות.
 

שואב אבק רובוטי

זהו זן חדש יחסית של שואבי אבק, שאמור לבצע ניקוי אוטומטי. הוא שואב מחלקו התחתון בלבד ולכן מתאים רק לשטיחים ורצפות. ברגע שתפעילו אותו הוא אמור לנווט בעצמו על המשטח, לשנות כיוון ברגע שהוא נתקל בקיר ולדעת לכסות את השטח כולו תוך התחמקות מחפצים. בפועל, הביצוע עדיין לוקה בחסר והמחיר יקר מאוד ביחס לשאר השואבים.
 

שואב אבק תעשייתי

שואבי אבק תעשייתיים שימושיים עבור לקוחות מסחריים המחפשים פתרונות ניקיון בקנה מידה גדול. לרוב, מדור בשואבים המתאימים לבתי מלון, משרדים גדולים, בתי עסק לניקיון רכבים וכדומה. נפח שטח השאיבה גדול יותר, תכולת השואב מסיבית ומיכל האיסוף הגדול מתאים לניקיון משטחים גדולים. בטרקלין איננו מציעים שואבי אבק תעשייתיים, למי שזקוק בכך, אנו ממליצים לפנות לספקים חיצוניים כגון עוז בת גלים
 

עוצמת היניקה של שואבי אבק

עוצמת היניקה של שואב אבק נמדדת ביחידות הנקראות WSP. אין הכוונה להספק המנוע של השואב - שימו לב לא להתבלבל בין השניים. ככל שעוצמת השאיבה חזקה יותר, כך השואב ינקה טוב יותר. רוב השואבים כוללים וויסות עוצמה, מה שמאפשר התאמה לכל משימה: עוצמה גבוהה עבור שטיחים עבים ועוצמה נמוכה יותר עבור וילונות.
 

לאן מתרכז הלכלוך?

שואב אבקיש שואבי אבק שיונקים את הלכלוך אל תוך מיכל, שכאשר הוא התמלא יש לרוקן אותו אל הפח. שיטה אחרת היא שקית בד שגם אותה יש לרוקן ובנוסף לנקות אותה היטב, אחרת יעילות השואב תפחת. הפתרון הקל מכולם הוא שואבים עם שקיות נייר חד פעמיות שנזרקות יחד עם הלכלוך. החיסרון של שיטה זו הוא בעלות הקניה החוזרת והנשנית של שקיות.
 

צורת השאיבה

כל שואב אבק פועל באחת משתי שיטות: בשאיבה ישירה, האוויר שיונק השואב נפלט ממנו ישירות החוצה דרך מסננים. החיסרון של שיטה זו הוא שמהר מאוד עוצמת השאיבה עלולה לרדת עקב סתימה של המסננים.
השיטה השניה נקראת שאיבה ציקלונית או צנטריפוגלית, בה הלכלוך נזרק לדפנות מיכל האיסוף על ידי כוח צנטריפוגלי. רוב הלכלוך מצטבר בדפנות המיכל, כך שהאוויר שעובר דרך המסננים נקי יותר והם נסתמים פחות מהר.
תכונות נוספות וחלקים נלווים:
  • שואבי אבקשואב חובט – תכונה הקיימת בכל השואבים העומדים ובחלק מהרגילים ומאפשרת ניקיון עמוק ויעיל של שטיחים עבים. מוצלחת במיוחד גם לניקוי שיער של בעלי חיים
  • מברשת פרקט – לניקוי פרקטים ומשטחים עדינים אחרים
  • מברשת בעלת גובה משתנה – מאפשרת התאמה למשטחים שונים לניקיון יעיל יותר

נוחות התפעול של שואבי אבק

כמו בכל מכשיר חשמלי שנכניס הביתה, נרצה לדאוג שיהיה לנו כמה שיותר נוח להשתמש בו. צורת השאיבה, דרך איסוף הלכלוך וסוג השואב הם חלק מהשיקולים שלכם. בנוסף, תתפלאו לגלות עד כמה חשוב אורך הצינור, אורך כבל החשמל ואפילו מיקום מתג ההפעלה. בדיקה מדוקדקת של כל הפרטים תבטיח לכם שואב אבק שיענה ויעלה על כל הציפיות.