נרות שבת
שבת חול המועד פסח
גולש יקר,
אתר טרקלין חשמל מוצרי צריכה הינו אתר שומר שבת וחג ולכן לא ניתן לגלוש בו כעת.
האתר ישוב לפעילות רגילה כחצי שעה לאחר צאת השבת או החג.
טרקלין חשמל - לוגו

המדריך המלא לרכישת מייבש כביסה ביתי

מייבש כביסה יכול לחולל ניסים בימים גשומים או כשאנחנו ממש ממהרים. איך תדעו איזה מייבש טוב לכם? רק אם תקראו את מדריך הקנייה שלנו עד הסוף.
המדריך המלא לרכישת מייבש כביסה ביתי
בארצנו שטופת השמש, לרוב אין בעיה לייבש בגדים לאחר הכביסה באוויר הפתוח. אך אם הבן החייל חוזר רק ליומיים עם ערימות של כביסה, אם יש לכם מדי עבודה או אפילו בשביל אותם השבועות הגשומים שיש לנו בשנה, מייבש כביסה יכול להיות פשוט הצלה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע את הרכישה הנכונה.
 
קודם כל נוחות הפתח של מייבש כביסה
מייבשי כביסה באתר טרקלין חשמלמייבשי כביסה מגיעים, ממש כמו מכונות כביסה, עם פתח עליון או עם פתח בחזית. הבחירה היא שאלה של נוחות ושל המיקום המיועד. לדוגמא, כשמציבים מכונת כביסה עם פתח חזיתי לצד מייבש מאותו סוג, כדאי שהדלתות ייפתחו אחת מול השניה כדי לאפשר העברה נוחה של הכבסים. אם המייבש ממוקם מעל המכונה, פתח חזיתי עדיף על פני פתח עליון.
 

איפה כדאי למקם מייבש כביסה?

המידות הנפוצות של מייבש כביסה בעל קיבולת סטנדרטית של 5-6 ק"ג הן 85 ס"מ גובה, 60 ס"מ רוחב וכ-55 ס"מ עומק. עליכם להביא בחשבון גם מרווח של כמה סנטימטרים מהקיר לצורך אוורור. בנוסף למידות ולמיקום ביחס למכונת הכביסה, כדי להחליט היכן למקם את מייבש הכביסה עליכם להביא בחשבון גם את דרך ניקוז הלחות בה עובד הדגם שתקנו.
 

שיטת ניקוז הלחות

האדים שנוצרים במהלך הייבוש מנוקזים החוצה מן המייבש באחת משתי שיטות: הראשונה משתמשת בצינור פליטה שמצריך מיקום ליד חלון או פתח אוורור כלשהו. בשיטה השניה המייבש כולל מעבה (קונדנסור) שבעזרתו האדים הופכים למים ונאגרים במיכל מיוחד. את ריקון המיכל ניתן לבצע ידנית או באמצעות צינור ניקוז המתחבר אל מערכת הביוב.
 
מייבשי כביסה

קונים מייבש כביסה? בדקו את התוף

כל מייבש כביסה מכיל תוף, שהוא המיכל אליו מוכנסים הכבסים. ניתן למצוא מייבשי כביסה עם תוף מאלומיניום, מפלסטיק או מנירוסטה, כשהאחרון נחשב לטוב ביותר - זוהי פלדה חזקה ועמידה שלא מפתחת חלודה ולא מתעוותת כתוצאה מפעולת המייבש. תוף מפלסטיק או מאלומיניום עמידים פחות ועם הזמן עלולים לפתח פגמים שיזיקו לבגדים שלכם.
 

ומה עם המסנן?

הפעולה האינטנסיבית של מייבש כביסה ממוצע גורמת לנשירת סיבים. בצירוף עם האדים, סיבים אלו הופכים למוך שמצטבר על המסנן. ככל שהמסנן מלא יותר במוך, המייבש ייאלץ להתאמץ יותר, יצרוך יותר חשמל ויבצע את אותה העבודה בזמן כפול. את ניקוי המסנן רצוי לבצע אחרי כל שימוש, לכן ודאו שהגישה אליו נוחה ושקל להוציא ולהכניס אותו.
 

התאמה בין מייבש כביסה לבין מכונת כביסה

התאמה בין מייבשי כביסה לבין מכונות כביסה היא חשובה ויכולה לחסוך זמן ייבוש יקר ומיותר. מכונת כביסה עם מהירות סחיטה נמוכה משאירה את הבגדים מעט רטובים ולכן יש צורך במייבש בעל עוצמה גבוהה של 2700 וואט ומעלה. אם יש לכם מכונת כביסה חזקה, בעלת מהירות סחיטה של 800 סיבובים לדקה או יותר, יספיק לכם מייבש כביסה עם עוצמת חימום בינונית של 2400 עד 2600 וואט.
 
מייבש כביסה בייתי

תכניות הפעלה מיוחדות

ברוב דגמי המייבשים, קיימות תכניות הפעלה מיוחדות. יש תכניות למניעת קמטים, תכניות בחום נמוך לייבוש של בגדים עדינים ותכניות חסכוניות. שווה לבדוק אילו תכניות מציע הדגם בו אתם מעוניינים על מנת שתוכלו לשמור טוב יותר על הבגדים שלכם.
 

צמצום זלילת החשמל של מייבש כביסה

כדאי לבחור מייבש כביסה בעל חיישני לחות, שמודדים את לחות הבגדים במהלך הייבוש. כאשר מידת הלחות אפסית, החיישנים הללו מפסיקים אוטומטית את פעולת הייבוש גם אם זמן התכנית עוד לא הסתיים. מוצרי חשמל גדולים, כמו מייבש, מקרר וכו', נוטים לזלול חשמל. בצורה כזו אתם יכולים לחסוך בחשמל ובזמן ולמנוע נזקי חום לכבסים שתשימו במייבש שלכם.
 

ולא לשכוח לברר על תעודת אחריות..

סקר שוק נכון מתבצע לא רק לגבי המחיר והתכונות של הדגם, אלא גם לגבי האחריות שמציעה כל חברה. יש כאלו שיעניקו לכם אחריות מלאה לשנה או יותר, ויש כאלו שיציעו אחריות רק על חלקים מסוימים. בדקו מה נותנים לכם ואל תתפשרו על פחות מכיסוי מלא.

ניפוץ מיתוסים לגבי מייבש כביסה

אומרים על מייבשי כביסה שהם זוללי חשמל, מכווצי בגדים ומקמטים סדרתיים ושיש להם חיבה מיוחדת להפוך זוגות תמימים של גרביים לבודדים. שימוש נכון במכשיר מנפץ את כל המיתוסים ההלו ומבטיח ייבוש יעיל מאוד. ולגבי הגרביים? חפשו היטב בתוך הציפיות והסדינים. מייבש כביסה, רעב ככל שיהיה, רוצה רק להשתעשע.

 
למידע משלים אודות קבלת שירות למכונות ומייבשי כביסה, בקרו באתר טוב תודה - המציע מאגר טכנאי מכונות כביסה בכל הארץ.