נרות שבת
שבת חול המועד פסח
גולש יקר,
אתר טרקלין חשמל מוצרי צריכה הינו אתר שומר שבת וחג ולכן לא ניתן לגלוש בו כעת.
האתר ישוב לפעילות רגילה כחצי שעה לאחר צאת השבת או החג.
טרקלין חשמל - לוגו

המדריך לרכישת מוצרי חימום לחורף

 
אילו מוצרי חימום יתאימו במיוחד לבית שלכם? קשה לקבוע. החלטנו להתמודד עם האתגר ולנסות להסביר לכם על התכונות של כל מוצר ומוצר, בתקווה לחורף חם ומפנק.
תנור חימום

נכון, אתם צודקים – החורף בישראל הוא לא ממש חורף ובימים רבים העונה הגשומה בכלל לא גשומה. אבל זה לא אומר שאין לנו כאן ימים קרים. אפילו קרים מאוד לעיתים. אז איך מתמודדים עם קור מקפיא שנמשך כמה ימים ועוטף אותנו לחלוטין? רוכשים מוצרי חימום, שמסייעים להעלות את הטמפרטורה בבית. מה כדאי לרכוש? מייד תדעו.

ראשית, בואו נבין מה הם מוצרי חימום לחורף

כדי להתחיל את הקנייה, עליכם לדעת קודם כל באילו אמצעים תוכלו היום לחמם את הבית:

  • תנור ספירלה
  • מפזר חום (כולל מפזר חום לאמבטיה)
  • רדיאטור
  • מזגן
  • אח (קמין)

ישנה גם מערכת חימום תת רצפתית, אך כאן דרוש תהליך מורכב ולא פשוט של התקנת כבלים מיוחדים מתחת לרצפת הבית, מה שהופך את העסק גם ליקר מאוד.

תנור חימום או מפזר חום?

עבור רבים ה'מאבק' בתחום של מוצרי חימום מתרכז בעיקר בבחירה בין תנורי חימום שונים (תנור הספירלה האהוב הוא רק דוגמא אחת) לבין מפזר חום ממוצע. שניהם לא גדולים מידי, שניהם עובדים על חשמל, אך דרך הפעולה שלהם שונה וכך גם מהירות החימום.

תנור חימום – עשרות שנים של אהבה

מפזר חום Delonghi דגם HTN2030 אנחנו אוהבים אותו מאוד, כאן בישראל. אין מה לעשות. אלו מוצרי חימום קלים להפעלה – פשוט מחברים אותם לשקע והם מתחילים לפעול. ישנם תנורי ספירלה ותנורי הלוגן, אך החיסרון של שני הסוגים הוא שהם ממוקדים מאוד ויתקשו לחמם חדר שלם. בנוסף, תנורים אלו לא כל כך בטיחותיים ועלולים להצית שריפה במגע עם חומרים דליקים.

סוג נוסף ממשפחת התנורים הוא תנור חימום לאמבטיה, ונדמה שבעניין הזה מדובר בשידוך מושלם: מי שיוצא מהמקלחת החמה אל האוויר הצונן, מייחל למקור חום שיעטוף אותו במהרה – בדיוק מה שעושה תנור חימום לאמבטיה. תנורי חימום בגרסה הזו בטוחים הרבה יותר, משום שהם מיוצרים מראש כך שיצליחו להתמודד עם המים והלחות באמבטיה.

לפזר חום בכל הבית

מפזר חום הוא אופציה אהובה נוספת בארצנו ולו רק משום שהוא עושה עבודתו במהירות, יחסית לעבודתם של מוצרי חימום אחרים. בתוך שניות תרגישו את השפעתו בכל החדר ותיהנו מרוח חמה ומלטפת, גם אם הטמפרטורה בחוץ שואפת לאפס. אבל גם כאן יש חסרונות: מפזרי חום מייבשים את האוויר ומורידים את רמת הלחות וגם מעט מסוכנים.

רדיאטור – תנור חימום משודרג

רדיאטור DELONGHI דגם KR731225 למי שתנור ספירלה ודומיו הם לא מוצרי חימום שבאים בחשבון, מומלץ לנסות רדיאטור. זהו גוף מתכת עשוי צלעות ברזל, בתוכן עובר בדרך כלל שמן. כשהרדיאטור נדלק, החום מתפשט בו בקלות בעזרת השמן ומופץ משם לכל החדר. רדיאטורים הם מוצרי חימום מומלצים במיוחד למשפחות עם ילדים, משום שהם לא דליקים ובדרך כלל לא יגרמו לכוויות.

יתרון חשוב נוסף של הרדיאטור הוא וויסות החום. תנורים בדרך כלל לא מגיעים עם וסת כזה והמפזרים הממוצעים יציעו כמות מוגבלת של דרגות חום. לעומת זאת, רדיאטור כולל כמעט תמיד סקאלת טמפרטורה ואף וסת חום משוכלל יחסית, מה שמאפשר לכם לשלוט בצורה מדויקת מאוד על חום החדר.

גם מזגן נכנס לקטגוריה של מוצרי חימום

רבים מאיתנו אוהבים להשתמש בתכונת החימום של המזגן. ומה קל יותר מזה? המזגן כבר קיים בבית, לימים החמים של הקיץ, אז למה לא להשתמש בו גם למטרה הזו? המזגן נחשב גם כחסכוני בחשמל מבין כל המשפחה של מוצרי חימום, מה שהופך אותו כמעט באופן סופי לאהוב ביותר עלינו.

עם זאת, המזגן ידוע כאחד מאמצעי החימום המייבשים ביותר שקיימים. תחושת החנק ואפילו הסחרחורת שחלק מאיתנו ירגיש לאחר חימום ממושך בעזרת המזגן, גורמות לרבים לזנוח את הרעיון לאחר זמן קצר.

קמין – גם מוצרי חימום מהעבר יכולים, ובגדול

 בכל סרט אמריקאי תוכלו לראות משפחה 'ממוצעת' יושבת ליד אח מוסק בעצים, כשארובה מעוצבת מתנוססת מעליו ומגיחה מהגג. היום, תוכלו לקנות גם לעצמכם קמין שפועל בעזרת עץ או נפט. אלו מוצרי חימום מהטובים ביותר שיש, שמחממים בתים שלמים לבדם. עם זאת, ההתקנה שלהם יקרה והם נחשבים למזהמים מאוד.

באילו מוצרי חימום לבחור?

ראשית, מומלץ לרכוש כמה מוצרי חימום, כל אחד למטרה שונה. לדוגמא: רדיאטור לחדר של הילד הקטן, קמין לסלון ותנור ספירלה לחדר ההורים. תמיד תוכלו גם לקפוץ אל החנות הקרובה של טרקלין חשמל ולקבל שם עצות והמלצות מהצוות המקצועי. שיהיה חורף חם!