טרקלין חשמל - לוגו

כיצד לבחור מעבדי מזון ובלנדרים?

מעבדי מזון ובלנדרים מקלים מאוד על חיינו בהכנה של מאכלים ביתיים רבים. אבל איך נבחר מעבד מזון טוב? מה צריך לכלו לבלנדר איכותי? כנסו ותדעו.
 
כיצד לבחור מעבדי מזון ובלנדרים?
כל מי שעושה את צעדיו הראשונים במטבח ומתחיל לקצור שבחים מקבל חשק לעוד. עוד מתכונים, עוד גיוון, להעלות את הרמה ולא להישאר עם הבישולים המוכרים והפשוטים. מעבד מזון הוא אחד המכשירים המועילים ביותר למי שרוצה להתמקצע במטבח. הוא יאפשר לכם לעלות ברמת הבישול בלי להסתבך ויהפוך את הכל לקל הרבה יותר מכפי שזה נראה. מה ההבדל בין מעבד מזון לבין בלנדר?הבלנדר מורכב ממיכל שיושב על מערכת סכינים מסתובבים. הסיבוב של הסכינים מרסק ומערבב את המזון שבתוכו, והוא משמש בעיקר להכנת נוזלים: רטבים, מרקים ומשקאות. מעבדי מזון עובדים על עיקרון דומה אך הם בעלי סט נשלף של סכינים שונים, מה שמאפשר מגוון גדול יותר של פעולות כמו חיתוך, פריסה, קיצוץ, עיבוד בשר ועוד. באיזה גודל מיכל לבחור?גודל סטנדרטי עבור מיכל של מעבד מזון המשמש משפחה של בין שלוש לחמש נפשות הוא בסביבות שלושה ליטרים. אם משפחה כזו תעדיף לקנות בלנדר יספיק לה מיכל של 1.5 ליטר. הגודל חשוב בעיקר למי שנוהג לאפות הרבה, כי אם קיצוץ וחיתוך ניתן לבצע בכמה 'נגלות', את לישת הבצק או הקצפת הביצים במעבד המזון תצטרכו לבצע בפעם אחת. ככל שההספק יותר גדול, כך יוכל מעבד המזון לעבד בהצלחה חומרים קשים יותר ולעבוד לאורך זמן רב יותר. ההספק נמדד ביחידות הנקראות וואט והוא כמובן משתנה גם בהתאם לגודל המיכל של מעבד המזון. ככל שתבחרו במיכל גדול יותר, כך תצטרכו הספק גדול יותר. לא קשה לנחש - ממש כמו שמשפיע ההספק על פעולת מעבד המזון, כך הוא משפיע על הבלנדר. כיוון שההבדל בַמחיר במקרה של קניית בלנדר הוא מינורי יותר מאשר בקניית מעבד מזון, הרשו לעצמכם להתפנק בבלנדר עם הספק גדול יותר ממה שנדמה לכם שאתם צריכים. לצד ההבדל הזניח במחיר, תזכו לבלנדר עמיד יותר שיחזיק לאורך זמן רב יותר. טיפים לשימוש נוח בבלנדר כדאי לבחור בבלנדר בעל מיכל מתפרק, מה שיקל מאוד על הניקוי. החומר ממנו עשוי המיכל יכול להיות זכוכית, פלסטיק או אפילו נירוסטה. הפלסטיק קל יותר, בעוד הזכוכית מתאים יותר לכתישה של חומרים קשים כמו קרח. כדאי לבחור בבלנדר בעל לחצני pulse שפועלים רק בזמן הלחיצה עליהם, מה שמאפשר שליטה מדויקת יותר על זמן ההפעלה. מעבד מזון: איך נוח לבשל איתו?הנוחות שמאפשר לכם מעבד מזון היא קודם כל במספר הרב של פעולות במכשיר אחד ובמספר המהירויות שהדגמים מציעים. את נוחות השימוש במכשיר אפשר להבטיח על ידי מספר מרכיבים. ראשית, הכובד שלו שימנע ממנו תזוזות בזמן השימוש. גם תושבות מגומי יעזרו לקבע אותו לשיש. בנוסף, פתח הזנה גדול יאפשר לכם להכניס חומרים גדולים מבלי להצטרך לחתוך אותם קודם. מעבד מזון משולבמכשיר זה משלב בלנדר ומעבד מזון יחד. ישנם דגמים בהם הבלנדר ומעבד המזון מתיישבים על אותה תושבת סכינים, וישנם דגמים גדולים ומסורבלים יותר, להם שתי תושבות נפרדות. היתרון המשמעותי של מכשיר משולב כזה הוא חסכון במקום במקרה של הסוג הראשון. חסכון בזמן עבודה כמעט אינו אופציה, כי הפעלה של המעבד והבלנדר במקביל בדגם מהסוג השני היא מחרישת אוזניים ומצריכה הספק גדול במיוחד. עמידות המכשירים לאורך זמןמיקסר מקצועי KENWOOD סדרת KMIX KMX7079רוב החלקים מהם בנוי מעבד מזון בדרך כלל, הם מפלסטיק. הבלנדר, כאמור, עשוי להיות גם מחומרים אחרים. את איכות החומרים ניתן לראות רק לפי מראה עיניים, אך בחירת מוצר מיצרן ידוע בעל שם טוב כמובן לא תזיק. קחו בחשבון שהפעלה ממושכת בהספק גבוה עלולה לקצר את חיי שני המכשירים.

מכשירים נוספים 'מאותה משפחה':

מיקסר משמש לערבוב ועיבוד של מזון מוצק ומאפשר פעולות כמו הקצפה ולישת בצק. ישנם מיקסרים ידניים המוחזקים ביד והם עוצמתיים הרבה פחות מהמיקסרים השולחניים שניצבים על משטח העבודה. 

מטחנת בשר כשמה כן היא, משמשת לטחינת בשר. גם במכשיר זה ישנם דגמים ידניים וישנם דגמים חשמליים.

 

אז מה לבחור בלנדר או מעבד מזון? הבחירה במוצר החשמל הנכון לכם הוא כמובן תלויה באופי הבישולים האהובים עליכם או באלו שאתם מתכננים להכניס לארסנל המתכונים שלכם. גם המחיר הוא שיקול, כיוון שבלנדר הוא מכשיר זול הרבה יותר. מצד שני, בקנייה של מעבד מזון תקבלו את כל הפעולות שיש בבלנדר ועוד הרבה יותר.