טרקלין חשמל - לוגו

איך לבחור מסך LCD?

מסך LCD לא נוגע רק לטלוויזיות. היום גם מחשבים מגיעים עם מסכים כאלו, משום שהם איכותיים יותר ונוחים יותר. עכשיו זה הזמן להבין מה הם מציעים גם לכם.
מסך LCD

חלק בלתי נפרד מהמחשב הוא המסך שלו, והטכנולוגיה המתקדמת מציעה מסכי LCD קלים, דקים ואיכותיים ברמה מרשימה. מסכים אלו מציגים תמונה חדה ואיכותית ומבטלים לחלוטין את ההבדל שהיה כל כך בולט בין איכות התמונה בטלוויזיה לזו של מחשבים נייחים.

איך עובדים מסכי LCD?

לא ניכנס להסברים מדעיים מפורטים, רק לקצת ידע כללי: מסכי ה-LCD בנויים משני לוחות שביניהם נוזל גבישי מיוחד הנקרא נוזל קריסטלי. מאחורי הלוחות ישנו מקור אור שהתאורה שהוא מפיק במפגש עם הנוזל, יוצרים את הצבעים השונים שאנחנו רואים על המסך.

בחירת גודל המסך בהתאם לצרכי המשתמש

הגדלים הנפוצים של מסכי LCD הם בין 19 ל-24 אינטש. למשתמש הממוצע יספיק בהחלט מסך של 19 אינטש ורצוי לא לרדת מתחת לגודל הזה. מסכי מחשב גדולים יותר בטכנולוגיית LCD יתאימו בעיקר למי שהשימוש העיקרי שלו במחשב הוא לצפייה בסרטים.

מסכי LCD רחבים

אם אכן סרטים ומשחקי מחשב הם הסיבה העיקרית לקניית מסך LCD, כדאי לכם לקנות מסך בפורמט 16:9. זהו היחס בין הגובה לרוחב של המסך והוא הפורמט בו מופצים רוב סרטי הקולנוע ומשחקי מחשב בפורמט HD. מסך כזה ייתן לכם איכות תמונה מעולה והוא גם הנפוץ מבין הסוגים השונים של מסכי המחשב.

איכות התמונה של מסכי LCD

גם את איכות התמונה שמציג המסך שלכם רצוי לבחור לפי השימוש שייעשה בו. אם גלישה באינטרנט ושימוש בתוכנות ה- Office הוא רוב מעשיכם על גבי המחשב, איכות התמונה היא לא מרכיב כל כך חשוב. אבל אם אתם מחפשים מסכי LCD לייעודים מורכבים ביותר, כדאי שתעברו על כמה מרכיבים שהופכים את התמונה לחדה ומפורטת יותר.

הרזולוציה של מסכי LCD

מסך מחשב Samsung P2370 לכל מסך יש את הרזולוציה שהיא ברירת המחדל שלו והיא המתאימה ביותר לגודלו. ככל שהמסך גדול יותר הרזולוציה תהיה גבוהה יותר. היא זו שתקבע את רמת הפירוט והחדות של התמונה. אמנם תוכלו לשנות זאת בתפריט המסך, אך הערך הראשוני שלה הוא הערך הנכון ביותר לגודל המסך שקניתם. המלצה שלנו: אל תסתפקו במספרים – בקשו לראות בעצמכם את איכות התמונה שהמסך נותן. זו תהיה הדרך הטובה והקלה ביותר לבחור.

החלקים מהם מורכב המסך – הפאנל

למרות שנתון זה לרוב לא מוזכר במפרט הטכני של מסכי LCD, כדאי לברר את העניין בכל זאת, משום שאיכות החלקים שמרכיבים את המסך תקבע בסופו של דבר את איכות התמונה שהמסך יספק. סוגי הפאנלים, בסדר עולה של מחיר ואיכות, הם: פאנלים מסוג TN, פאנלים מסוג PVA או S-PVA והאיכותיים והיקרים ביותר מסוג IPS או S-IPS.

הבהירות ויחס הניגודיות

הבהירות ויחס הניגודיות הם גורמים מכריעים עבור איכות הצפייה בסרטים. ככל שהבהירות גבוהה יותר, כך התמונה תהיה חדה, גם אם בחדר יש תאורה חזקה. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הפירוט וההבחנה בין הגוונים הכהים תהיה ברורה יותר. לצפייה בסרטים כדאי לבחור מסך עם בהירות של 300 עד 500 יחידות, ויחס ניגודיות של 1:3000 לפחות.

זמן התגובה של מסכי LCD

מסך מחשב AOC דגם 2434PW רבות דובר על זמן תגובה בהקשר של מסכי LCD - הזמן שלוקח למסך לעבור בין שני גוונים של צבע. זמן תגובה איטי יהווה בעיה בעיקר בצפייה בתמונה נעה, אז עלולה להיווצר 'מריחה' של הגוונים. עבור צפייה בסרטים ובמשחקי מחשב, כדאי לבחור מסך עם זמן תגובה של שתי אלפיות השנייה, אחרת מספיק גם זמן של חמש אלפיות שנייה.

פיקסלים מתים/תקועים

פיקסלים מתים הם פיקסלים שאינם פעילים שייראו על המסך כנקודה שחורה או לבנה. פיקסלים תקועים הם פיקסלים שנתקעו על אחד מצבעי היסוד וייראו כמו נקודה אדומה, ירוקה או כחולה. זוהי תופעה ידועה של מסכי ה-LCD ורוב היצרנים מתחייבים להחליף מסך עם ארבעה פיקסלים מתים או יותר. תוכלו לבדוק את המסך שלכם על ידי הורדת תוכנה למציאת פיקסלים מתים.

מחירים של מסכי LCD

מחירי המסכים נקבעים על פי איכות התמונה שלהם, סוג הפאנל, זמן התגובה וגודל המסך. מסכים בגודל 19 אינטש יעלו בין 500 ל-1,800 שקלים, כשעם גודל המסך המחיר יעלה. אם אתם צריכים לקנות גם מחשב, אולי כדאי לחשוב על מחשבים ניידים, שרובם עובדים עם מסכי LCD. אמנם תקבלו מסך קטן יותר, אך בשקלול המחיר הסופי ייתכן ותצאו נשכרים.