טרקלין חשמל - לוגו

התכונות החשובות ביותר בכל מסך מחשב

 
כדי לבחור מסך מחשב טוב, ושתבחר עומק הצבע, רזולוציה וגודל המסך המתאים לך ביותר. אנחנו כאן כדי לסייע לך להבין זאת טוב יותר.
מסך מחשב
אם אתה מעוניין ברכישת מחשב חדש, בוודאי כבר שמעת אינספור פעמים עד כמה חשוב לבחור מסך מחשב טוב. הקביעה הזו הגיונית לחלוטין כמובן, אך הקושי נובע ממקום אחר לגמרי: גם לך, כמו רבים אחרים, קשה הצביע על התכונות החשובות באמת בקניית מסך חדש. אנחנו כאן כדי לסייע לך להבין זאת טוב יותר.
 

כרטיס מסך מה זה אומר?

כרטיס המסך הוא הרכיב שקובע רבות לגבי כל מסך מחשב. הוא מתרגם את הפקודות מהמחשב לתמונה גרפית על גבי המסך ונוטל על עצמו את כל מלאכת העיבוד הגרפי, עבודה שהייתה בכל מקרה אחר מוטלת על המעבד המרכזי במחשב.
 

מבחינת החומרה, ישנם היום שני סוגים של כרטיסי מסך: AGP ו- PCI Express.

בגדול, אינך צריך לדעת הרבה על המושגים הללו, מלבד העובדה ש - AGP מתחיל אט אט להיעלם מן העולם ולפנות את מקומו ל - PCI-E שמאפשר העברת נתונים מהירה יותר.מסך מחשב AOC LED דגם E2240VWA
חשוב הרבה יותר לוודא מהו גודל הזיכרון בכרטיס המסך. גם הכרטיס, כמו רכיבים רבים במחשב, משתמש בזיכרון הפנימי של המחשב. עם זאת, גודל הזיכרון שהוא 'מביא איתו' יכול להקל על המחשב ולפנות זיכרון ליישומים אחרים. המינימום המקובל היום עומד על 256 מגה בייט, אך גם 512 מגה (לגיימרים שבינינו) לא יעלו הרבה יותר.
בנוסף לכל אלו, כדאי שתכיר את שתי החברות המובילות בתחום:NVidiaו-ATI, שתי חברות שנחשבות למובילות בעולם בייצור מאיצים גרפיים. למרות הפופולאריות הרבה שלהן, תשמח לגלות כי כרטיסים איכותיים רבים שהן מציעות מגיעים במחיר לא גבוה במיוחד.
 

עומק הצבע במסכי מחשב

במחשבים הראשונים בעולם, מסכי מחשב היו יכולים להציג רק שני צבעים, או למעשה שתי אפשרויות: תמונה עם צבע ותמונה בלי צבע. מסך מחשב בדור ההוא היה בעל ביט אחד. ככל שהטכנולוגיה השתפרה, כך גם גדל מספר הביטים הצבעים במסך (לדוגמא: מסך ה-VGAהמפורסם, בעל 256 הצבעים, כלל שמונה ביטים).
מספר הביטים קובע את עומק התמונה, כלומר: את כמות הצבעים שהמסך יכול להציג וכמות הגוונים לכל צבע. היום, מסכי מחשב יכולים להציג מיליוני צבעים וגוונים, בעיקר הודות לכמות הביטים במסך, שעלתה משמעותית. מסך מחשב איכותי יהיה בעל 16 ביטים לפחות, כשאפשר למצוא היום גם מסכים עם 20 ביטים ויותר.
 

סוג הפאנל הכישורים הפיזיים של כל מסך מחשב

תכונה חשובה נוספת מתייחסת לסוג פאנל המסך, כלומר: המסך עצמו, החלק הקדמי החשוף לעין ולמגע. הפאנל כולל גם את אמצעי התאורה של המסך, מעבדי התמונה והפיקסלים &S211; אותן נקודת זעירות שיוצרות את התמונה בשלמותה.
 
ישנם היום שלושה סוגי פאנלים פופולאריים: TN , VA ו-IPS:
 
פאנל TN הוא הנפוץ מבין השלושה ולכן גם הזול מביניהם. אין זה אומר שהוא גרוע, אך עומק הצבע שבו וטווח זוויות הראייה שהוא מאפשר נמוכים יותר מבשני הפאנלים האחרים. למרות זאת, הוא מספק תוצאה טובה לרוב השימושים במחשב הביתי או המשרדי.מסך מחשב SAMSUNG LED דגם BX2450
 
פאנלVA מציע עומק צבע גדול יותר, זמן תגובה קצר וזווית רחבה, ולכן גיימרים רבים בוחרים בו. הוא מספק, בהתאם, גם תמונה ריאליסטית יותר ומיועד לכל השימושים הקיימים היום.
 
פאנל IPS הוא היקר מבין השלושה ונחשב לטוב ביותר, הן מבחינת איכות התמונה והן מבחינת זוויות הראייה. מלבד היותו יקר מאוד, הוא גם צורך הרבה מאוד חשמל ונחשב לבעל זמן תגובה ארוך יחסית, ולכן הוא מתאים בעיקר לעבודות גרפיקה.
 

רזולוציה וגודל במסכי מחשב

היום מסכי מחשב מגיעים בגדלים עצומים, של 20, 24 ואף 30 אינץ'. זהו מסך מרשים, שמאפשר צפייה נוחה אפילו בסרטים ומציג תמונה גדולה, ברורה ואיכותית. עם זאת, מומלץ להתאים את גודל המסך לנתוני המחשב. מחשבים ניידים, למשל, תלויים רבות במידות המסך. לכן, מומלץ לרכוש לפטופ בעל מסך מחשב של עד 15.4'', כדי להבטיח נשיאה קלה והימנעות מתהליך החלפת מסך למחשב נייד.
 
לעומת זאת, אם ברשותך מחשב נייח, עליך להתאים את המסך לרזולוציה שלו. לכן, אם תקנה מסך מחשב שביצועיו הגרפיים עולים על יכולות המחשב, תגלה מהר מאוד שמדובר בהשקעה מיותרת. מומלץ להתאים את המסך לרזולוציה הגבוהה ביותר שהמחשב יכול לספק, אלא אם כן אתה מתכוון בהזדמנות זו או בעתיד הקרוב, לשדרג גם את המחשב.
 

המחירים

היום לא ניתן למצוא בחנויות המחשבים מסכים מטכנולוגית ה-CRT, טכנולוגית מסכי השפופרת. מסכי LCD  פלזמה ו-LED הם הנפוצים ביותר כיום והנמכרים ביותר בשוק, כשאט אט מופיעים בחנויות יותר ויותר מסכי תלת מימד, שנחשבים כרגע ליקרים מאוד.
 
מסך סטנדרטי, בגודל של 18.5 אינץ' יכול לעלות בין 500 ל-1,500 ₪, תלוי ביצרנית. גודל המסך משפיע יותר מכל על מחירו, אך גם תוספות וטכנולוגיות מתקדמות (כמו מסך ה-3D) יעלו את המחיר משמעותית. מסך מחשב SAMSUNG דגם B2230
 
הקנייה של מסך מחשב מצריכה בדיקה וסבלנות רבה. כיצד תדע שעשית את הבחירה הנכונה? אם כבר הקצית לעצמך תקציב מוגדר לקניית המחשב, כנס לאתר טרקלין חשמל או לאחת מחנויות הרשת, והתייעץ עמנו לגבי בחירתך.