טרקלין חשמל - לוגו

ספות כושר ומולטי טריינרים – מורה נבוכים לפני קנייה

תמיד חלמתם לחסוך בכסף ולבנות לעצמכם מכון כושר ביתי? זה אפשרי, חברות רבות תמיד מייצרות מוצרים ופתרונות נוחים, שימושים ובטיחותיים לכל הדורש.
 
ספות כושר ומולטי טריינרים – מורה נבוכים לפני קנייה
הניסיון למצוא תחליף לחדר הכושר ההומה והיקר בבית הפרטי המוכר והאהוב לא התחיל היום. חברות רבות מציעות מכשירי כושר ביתיים לכל דורש, מהליכונים  ואופני כושר ועד ספות כושר ומולטי טריינרים. האחרונים מהווים תחליף כמעט מלא לחדר הכושר ולכן מבוקשים על ידי רבים. כאן תבין מה חשוב לדעת לפני רכישה של מכשיר כזה.

מולטי טריינר חדשני Vo2 דגם 7100Sספות כושר ומולטי טריינרים – כמה מכשירים בחבילה אחת

זהו הרעיון של מכשירי הכושר הללו: לספק לצרכן מכשיר אחד, המאפשר מגוון תרגילים ואימוני כוח מהסוג שקיים בחדרי הכושר המקצועיים. מכשירים כאלו, אם יופעלו בהתמדה ולאורך זמן, יכולים לספק לך פלטפורמה נפלאה לשיפור הכושר, לחיזוק השרירים ואפילו לפיתוח הגוף באופן מקצועי.
 
ככלל, מולטי טריינרים טובים צריכים להציע לפחות את המרכיבים הבאים:
  • ספת כושר (המשטח עליו נסמך הגוף במהלך האימון)
  • מקבילים
  • מתח
ללא שלושת אלו, מומלץ שתוותר על הרכישה ותחפש לעצמך דגם אחר. אחרי שקבענו 'סף מינימום' לרכישה, נתעמק במאפיינים, בדרישות ובנקודות החשובות אליהן יש לשים לב בעת רכישת ספות כושר ומולטי טריינרים.

מעל הכל: הבטיחות

היתרון הגדול של חדר כושר מקצועי הוא במדריכים המנוסים והמיומנים, שיכולים להורות לך אילו תרגילים לבצע, באיזו צורה ומתי מומלץ שתפסיק – כדי שלא תפגע בעצמך. בנוסף, כל המכשירים בחדרי הכושר הם כאלו המבטיחים מינימום פגיעות ונזקים למתאמן (כדוגמת נפילות, חבלות מולטי טריינר רב-תרגילים Vo2 דגם 9500ממכשירים, התנתקות של משקולות וכדומה).
 
כשאתה מחליט לרכוש מתקן כושר ביתי, אתה חושף עצמך לפגיעות כאלו, משום שאין לך את הידע הנדרש בבטיחות האימונים וגם אין מי שיגן עליך. כדי לפצות על החיסרון הזה ולמנוע ממנו להתבטא במהלך האימון הביתי, מומלץ לרכוש מתקן בטיחותי ככל האפשר.
 
לכן, כשאתה מחפש ספות ומולטי טריינרים, מומלץ שתרכוש כאלו המגיעים בגרסת 'הכלוב': מתקנים המוקפים במסגרת מתכת עבה ויציבה, שמונעת החלקה של המכשירים, שומרת מפני השתחררות משקולות ומגנה על כל חלקי הגוף בצורה מקסימלית.
 
מולטי טריינר בגרסת הכלוב יהיה כמובן יקר באלפי שקלים לעומת המכשירים הפשוטים וגם יתפוס הרבה מאוד מקום בבית (אורך ורוחב של מטר וחצי לפחות, גובה מעל שני מטרים). עם זאת, בטיחות גופך חשובה מאין כמוה, ולכן מומלץ להשקיע יותר בהיבט הזה כדי לא לשלם על כך בהמשך, בדמות פציעות קשות, עד אובדן מוחלט של היכולת להתאמן.

חפש מולטי טריינר לאימון במשקל חופשי

מולטי טריינר Vo2 דגם E-Forceספות כושר ומולטי טריינרים רבים מגיעים יחד עם סט קבוע של משקולות – בעיקר מכשירים שאינם מגיעים בגרסת הכלוב. כך, מפצים היצרנים על בעיות הבטיחות שהוזכרו קודם (הסטים אינם ניתנים להחלפה או לשינוי ולכן הסיכוי שיפלו או יתנתקו מהמכשיר נמוך מאוד).
 
היתרון בשמירה על בטיחות גבוהה של המתקן מביא איתו חיסרון גדול: הסטים הקבועים לא ניתנים להחלפה, אלא באמצעות התאמה מיוחדת ומורכבת, שתעלה כסף רב. מי שאינו רוצה להשקיע עוד כסף, 'נתקע' עם מכשיר שאינו מסוגל לספק דרגות קושי שונות ומגביל באופן משמעותי את ההתקדמות בסולם המאמצים ובקצב האימונים.
 
מי שמעוניין בתכנית אימונים אינטנסיבית ומקצועית לטווח ארוך, יגלה שמתקנים המציעים סט משקולות קבוע בלבד הם בגדר רכישה מיותרת. עבור מפתחי גוף ומרימי משקולות מקצועיים, ספות כושר ומולטי טריינרים מסוג זה פשוט לא יעשו את העבודה.

ספות כושר ומולטי טריינרים: נתונים טכניים חשובים

לאחר שהבנת איזה סוג וגודל מתקן יתאים לך, הגיע הזמן להבין מהו המפרט הטכני שמציעים ספות כושר ומולטי טריינרים ועל אילו פרטים טכניים חשוב להקפיד:
  • כבלי המתיחה: רוב התרגילים שמציעה ספת כושר מתקדמת כוללים שימוש בכבלי מתיחה. מומלץ לבחור במתקן עם כבלים בעלי כושר הרמה של 700 ק"ג לפחות
  • ספת משקולות VO2 ספסל מתכוונן דגם 329תנועה סיבובית: למרבית המכשירים שמציע המולטי טריינר ישנם גלגלים מיוחדים המאפשרים תנועה סיבובית. חשוב לבדוק שאותן נקודות מציעות גלגלי מתיחה מתקדמים. המכשירים הטובים ביותר כוללים מיסבים, המאפשרים תנועה חלקה
  • התאמה מקסימלית: מתקנים שאינם כוללים אפשרויות מגוונות להתאמת הגובה וזווית הישיבה/שכיבה, יהיו לא פרקטיים וחובבניים. בדוק בעת הרכישה שיש במתקן כמה שיותר נקודות המאפשרות התאמה מקסימלית
  • החומרים מהם עשוי המתקן: כאן אסור להתפשר. מתקני כושר העשויים מתכות זולות וגמישות מידי יתבלו ויתפרקו במהירות ויסכנו את בריאותך. הכלוב והמתקן עצמו צריכים להיות מרכבים ממתכות בעובי של חמישה סנטימטרים לפחות
  • נוחות ועמידות: כל חלקי המתקן חייבים להיות נוחים ועמידים בפני עבודה מרובה. כיצד תבטיח זאת? שאל על החומר ממנו עשויים ריפודי המושב והידיות, על הברגים המחזקים את היחידות ועוד

תוספות חשובות

ספות כושר ומולטי טריינרים מקצועיים מגיעים גם עם גומיות אימון, לולאות כושר וכדומה. אם הציוד הזה מוצע לך במסגרת הרכישה, דע כי המתקן איכותי וכך גם היצרן. חפש מתקנים המספקים אחריות של שנה לפחות, הקפד על רכישה חכמה ובטיחותית והתייעץ רק עם מומחים – כמו אנשי המכירות של רשת טרקלין חשמל.