טרקלין חשמל - לוגו

כיצד נדע אם מכשיר חשמל מקצר?

כשיש לנו קצר חשמלי בבית מרבית הפעמים הוא קורה בגלל תקלה באחד ממוצרי החשמל שלנו, אם זה דוד השמש, המייבש, המזגן או אפילו מכונת הקפה שלנו, אז כיצד נבדוק שאכן מדובר על מכשיר חשמלי שמקצר או האם מדובר על תקלה בלוח החשמל? את המקרה הזה ניתן לבדוק באופן עצמאי ולא חייבים להזמין חשמלאי לבדיקה הפשוטה הזו, אז הכיצד?

איך נבדוק איזה מכשיר חשמלי מקצר?

  1. ניתוק כל מכשירי החשמל בבית, החל מטוסטר ועד למקרר.
  2. הפעלת החשמל מחדש בבית.
  3. חיבור והפעלת מוצרי חשמל אחר אחרי השני לאיתור הקצר.

 לא הצלחתם לזהות מאיפה הקצר מגיע?

לעיתים מוצרי החשמל הפועלים יחדיו "זוללים" מתח חשמל גבוה וגורמים לפחת שלנו לקפוץ מעומס. לדוגמא הפעלה של מייבש כביסה, מכונת כביסה וגם מזגן יחדיו יקצרו ויגרמו לעומס. אז  אם לא הצלחתם לאתר מכשיר חשמל שמקצר את הבית לבדו, ככל הנראה שמדובר בעומס מהפעלת מספר מוצרי חשמל. הבעיה עדיין לא נפתרה וישנם קצרים לפרקים לא מהפעלות של מוצרי חשמל? הגיע הזמן, להזמין חשמלאי.
 

הזמנת חשמלאי לטיפול בקצר הנגרם ע"י מוצרי חשמל

ישנן מספר סיבות להזמין חשמלאי: כדי שיבדוק את מוצרי החשמל בבית שלכם כדי למצוא את מקור הקצר, או כדי שיאשר את תוכנית החשמל לעסק שלכם וכן למשימות נוספות ברחבי הבית. מה הדרך הכי טובה למצוא את החשמלאים המובילים והטובים ביותר? הנה כמה כללים וטיפים:
 
1. חפשו לפי רמת הסמכה -  קודם כל, זה נכון שיש רשימה ארוכה מאד של חשמלאים, ולפעמים זה נראה שיהיה קשה מאד לסנן בין כל שפע ההצעות. אבל האמת היא שיש דרך פשוטה מאד לסנן, וזה לפי רמת ההסמכה של החשמלאי! לא כל חשמלאי למשל הוא בהכרח חשמלאי מוסמך. לא כל חשמלאי יכול להיות גם חשמלאי בודק של מוצרי חשמל, ולא לכל אחד יש השכלה של הנדסאי חשמל. אלו רמות שונות לגמרי של הכשרה בתחום החשמל! ככל שאתם זקוקים לעבודה מורכבת יותר, כך צריך ליצור קשר עם חשמלאי שיש לו הסמכה גבוהה יותר. ככל שהעבודה היא בסיסית יותר כגון: בדיקת מוצרי חשמל, קצר בבית - כך החשמלאי יכול להיות מקצועי מאד, אך לא בהכרח ברמת ההסמכה הפורמלית הגבוהה ביותר שיש.
 
2. האם יש המלצות למכרים? - אם זה לא עניין דחוף שצריך לטפל בו ממש ברגע זה (למשל אם זה לא קצר של מדיח כלים שבזה הרגע שרף את לוח החשמל שלכם), אז גם יש לכם זמן ליצור קשר עם חברים ומכרים ולהשאיר להם הודעות, שכן אפשר והם מכירים חשמלאי שיוכל לעזור לכם ושפתר להם בעבר בעיה של קצר במוצרי חשמל. הדבר הזה לא נאמר סתם כך - לא מעט אנשים נעזרים מידי יום בחשמלאים מצוינים, והם בוודאי ישמחו להמליץ לכם על חשמלאי כזה או אחר שהם נעזרו בו. שימו לב במקביל כמובן שמדובר על חשמלאי שלא רק פועל באזור מסוים והוא מוצלח - אלא שהוא גם מתמחה בסוג הטיפול, התיקון של מוצרי חשמל ספציפיים כמו מזגנים, מקררים ומדיח כלים שאתם צריכים.
 
3. לא לשכוח הצעת מחיר - כאשר יוצרים קשר עם חשמלאים, כדאי לקבל הצעות מחיר בטלפון. בעיקר כשצריך תכנון של תשתית חשמל חדשה לעסק, אך גם כאשר ניצור קשר עם חשמלאי לטובת תיקון קטן בבית, למשל לטיפול בתקלת מוצרי חשמל אשר "מקפיצים" את הזרם החשמלי בבית. הצעת המחיר תעזור לכם להשוות בין ההצעות הטובות ולהחליט.
 

והכי חשוב - לא למהר יותר מידי

זה נכון שלפעמים נרצה לבחור חשמלאי כמה שיותר מהר, אם נראה לנו שמדובר על עסק בהול של ממש. ובכל זאת - כדאי לקחת לרגע שאיפה עמוקה של אוויר, ולזכור שכדאי לבחון את המצב לעומק, כי לפעמים עדיף להקדיש עוד חמש -  זה ישפיע עליכם חודשים שלמים קדימה!