נרות שבת
שבת חול המועד פסח
גולש יקר,
אתר טרקלין חשמל מוצרי צריכה הינו אתר שומר שבת וחג ולכן לא ניתן לגלוש בו כעת.
האתר ישוב לפעילות רגילה כחצי שעה לאחר צאת השבת או החג.
טרקלין חשמל - לוגו

מדריך לקניית תנור חדש

תנורים הם המכשירים עליהם תקום ותיפול כל ארוחה. מאחר וכולנו חושבים כמעט תמיד דרך הבטן, אנחנו צריכים גם לדעת איך לקנות תנור חדש. ובשביל זה אנחנו כאן.
מדריך לקניית תנור חדש

כל מי שאי פעם נכנס לדירה חדשה, כשהמטבח עדיין לא היה מאובזר, יודע כמה תנורים הכרחיים בתחום הבישול מבין מבחר מוצרי חשמל בתחום הבישול. כמה זמן אפשר לחיות על סנדוויצ'ים וסלט? תנור טוב יכול לעשות את ההבדל בין בישול מוצלח לגרוע, ואת חוויית הבישול עצמה יהפוך תנור איכותי לקלה, נוחה ומהנה. אז מה צריך לקחת בחשבון לפני שקונים תנור חדש?
 

סוגים עיקריים של תנורים

תנורים באתר טרקלין חשמלישנם שני סוגים עיקריים של תנורי אפיה. הסוג הראשון נקרא תנור בנוי. זהו תנור המותאם להיכנס לגומחה מיוחדת בין ארונות המטבח התחתונים ומגיע ללא כיריים. הסוג השני נקרא תנור משולב והוא כולל גם את יחידת האפייה וגם כיריים. כאן נביא נקודות חשובות לגבי תא האפייה, המתייחסות לשני סוגי התנורים, כדי שתבינו לעומק במה מדובר.
 

איך למקם את התנור?

אם יש לכם תנור בנוי, אין הרבה ברירות. הגמישות במקרה זה היא במיקום הכיריים, שלא חייבים להיות דווקא מעל התנור. אם אין מרווח אוורור בין דפנות התנור לארונות, יש לוודא שהוא כולל מערכת אוורור קדמית, אחרת עלול להצטבר חום ולגרום נזק לארונות ולתנור עצמו. אם אתם רוצים דווקא תנורים משולבים, כל שעליכם לעשות הוא להציבם על הרצפה ולהשאיר מקום לחיבורי הגז והחשמל.
 

ניקיון תנורים

תנורי אפייהנושא הניקוי יכול להיות מאוד מתסכל ולכן חשוב לשים לב לפרטים שיקלו על המלאכה. ציפוי אמאייל לחלק הפנימי של התנור הוא עמיד וקל יותר לניקוי. וסופר אמאייל יהיה אפילו טוב יותר. ברוב דגמי התנורים ישנן אפשרויות לניקוי עצמי. מבלי לייגע אתכם בפרטים, נספר כי הניקוי הפירוליטי מוצלח יותר מאשר הניקוי הקטליטי, אך גם מייקר את מחיר התנור.
 

תכניות הפעלה של תנורים

לא את כל הארוחות שלכם מכינים בצורה זהה ולכן תנורים מגיעים עם תכניות הפעלה שונות. מגוון מסנוור של תכניות הוא לא בהכרח מה שישפר את חייכם, ייתכן ותוכלו להסתפק בתכניות הבסיסיות בלבד:
  • אפיה – מפעילה את גוף החימום העליון והתחתון.
  • גריל – חום גבוה מגוף החימום העליון בלבד.
  • טורבו – הפעלה של המאוורר האחורי לשם פיזור חום אחיד
אם הדבר נחוץ לכם, תוכלו למצוא דגמים של תנורי אפיה עם תכונות נוספות כמו אפשרויות של תאורה פנימית, הפשרה, חימום, שעון שבת ועוד. במאמץ לא רב ניתן למצוא גם תנור בעל שני תאי אפייה שיכולים לעבוד בו זמנית, מבלי להיות תלויים אחד בשני.
 

בחרו תנורים בטיחותיים לשימוש

אם יש לכם ילדים בבית, כדאי לבחור בדגם עם מנגנון נעילה שלא יאפשר לדלת להיפתח אלא על ידכם. עוד כדאי לבחור תנורים בעלי דלת כפולה, שמבודדת את החום, מונעת כוויות כואבות ואף חוסכת באנרגיה. כמו כן מומלץ לשים לב שגופי החימום אינם חשופים למגע, כדי למנוע כוויה ממש לא נעימה.
תנור עם כיריים גז
 

לוח ההפעלה של התנור

לוח ההפעלה הקלאסי הוא לוח אנלוגי המורכב מחוגות ולחצנים. ישנם תנורים שמציעים לוח הפעלה מתקדם ומשוכלל יותר, בעל תצוגה דיגיטלית וכפתורי מגע. הבחירה היא עניין של נוחות והעדפה אסתטית, אם כי הלוח האנלוגי נחשב עמיד יותר ומתקלקל פחות.
 

חושבים על תנורים משולבים? כמה טיפים על כיריים

לרוב תנור משולב יגיע עם כיריים גז. רק דגמים מועטים של תנורים משולבים יגיעו עם כיריים חשמליות. רוב הדגמים מאוד דומים זה לזה, אך כדאי לבחור מערכת הצתה שתהיה נוחה לתפעול, עם עדיפות לכזו שמאפשרת הצתה ביד אחת. קחו בחשבון גם את הצורך התכוף בניקוי של כיריים. כאן שוב משטח אמאייל מככב ברשימת המשטחים קלים לניקוי.
 

תפוקת המבערים של כיריים גז

ברוב דגמי הכיריים ישנם ארבעה מבערי גז שאחד מהם גדול, אחד בינוני ושניים קטנים. לכאורה כל הדגמים נראים אותו דבר, אך כדאי לברר מה התפוקה שלהם כדי לא לקנות מבער שנראה סטנדרטי אך עוצמת האש שלו חלשה מדי. תפוקה סטנדרטית של מבער גדול היא 2,250 וואט, בינוני – 1,500 וואט ומבער קטן יסתפק ב-1,000 וואט (למידע נוסף בקרו במדריך כל מה שרציתם לדעת על כיריים).
 

תנורים - קנו והשתמשו בחוכמה

בדקו טוב את תכונות הדגמים כדי לקנות מה שמתאים לכם. אל תחששו להשתמש בתכונות הללו, הן נועדו להקל על חייכם ולשפר את איכות המאכלים שלכם. מי מביניכם שבישול הוא חוויה מאיימת עבורו, ישמח לגלות כי שימוש נכון ובחירה חכמה של תנורים יקלו על חייו ויהפכו את שלב ההכנה למהנה לא פחות משלב האכילה.