טרקלין חשמל - לוגו

איך להתאים מזגן חדש לחלל החדר?

 
כשניגשים לקנות מזגן חשוב להכיר כמה מונחים בעולם מיזוג האוויר, כדי לרכוש את היחידה המתאימה והיעילה ביותר.
אנחנו כאן כדי לעשות לכם את ההיכרות הזו.
 
איך להתאים מזגן חדש לחלל החדר?
השימוש במזגן בקיץ הישראלי הוא בכלל לא שיקול. קרוב ל-90% מהבתים בישראל כוללים מזגן אחד לפחות ומפעילים אותו מידי יום, לעיתים כמעט מידי שעה. כשניגשים לקנות מזגנים, חשוב לערוך היכרות קצרה עם עולם מיזוג האוויר, כדי לרכוש את היחידה המתאימה ביותר לחדר מסוים או לבית כולו. אנחנו כאן כדי לערוך לכם את ההיכרות הזו.
ההתאמה בין המזגן החדש לחלל המיועד לו חשובה ביותר. היא תתרום לחיסכון באנרגיה ובכסף, תבטיח פגיעה מעטה ככל האפשר בסביבה ואפילו תחסוך רעש לשכנים.
כפי שמייד תגלו, ממש לא קשה לשים היום את היד על מזגן חסכוני ויעיל, שיבטיח בו זמנית גם מיזוג אוויר איכותי.
 

תפוקת המזגן והשפעתה על קירור החדר

מזגן עילי 12037Btu בקירור Tornado Super Inverter 17iזהו המושג הראשון מעולם המזגנים שעליכם להכיר: תפוקת המזגן, שנמדד ביחידות BTU. יש שמחלקים את התפוקה לשלושה סוגים תפוקתו של המדחס (היחידה החיצונית), יחד עם תפוקת הקירור ותפוקת החימום. עם זאת, נתוני המזגן כפי שיוצגו לכם בחנויות יצביעו על שילוב מסוים בין תפוקת הקירור והחימום, וזה מה שאמור לעניין אתכם.
לא פשוט לקבוע מראש כמה תפוקה תספיק לחדר מסוים, משום שלכל חדר יש נתונים סובייקטיביים שישפיעו על יעילות המזגן. את הנתונים הללו נפרט כאן בהמשך, אך באופן כללי, מטר רבוע אחד יצריך תפוקה של 600 עד 900 BTU. הכפילו זאת במספר המטרים הרבועים בחלל בו דרוש המיזוג וקיבלתם את טווח התפוקה הרצוי במזגן החדש שלכם.
 

ומה עם כוחות סוס? הם כבר לא רלוונטיים?

בעבר, עוצמתו של המזגן ויעילותו נמדדו אך ורק לפי כוחות סוס &S211; וזו טעות. אין זה אומר שלא צריך להתחשב בנתון זה, אך בהחלט אסור להתחשב רק בו. לפני שאתם מחליטים על הקנייה, מומלץ שתאספו כמה שיותר נתונים ופרטים, אשר יחד יאפשרו לכם לרכוש את היחידה המתאימה ביותר לכל חדר שתבחרו למזג.
לאחר שנים של מחקר וניסיון שרכשו יצרניות המזגנים, התברר כי גורמים סביבתיים ומקומיים רבים משפיעים על יעילות הקירור של כל מזגן בצורה משמעותית, גם אם יציג כוחות סוס בלתי נגמרים ונתוני תפוקה פנטסטיים. אלו הנתונים העיקריים אותם יש לקחת בחשבון:
 

גורמים ביתיים משפיעים

מספר בני האדם בחדר
מיקום המזגן בחלל הממוזג
מכשירים פולטי קרינה וחום
כמות המחיצות בתוך החדר
סוג החדר ואופיו (מטבח, סלון, חדר שינה)
 

גורמים חיצוניים משפיעים:

כיוון השמש
סוג הגג והתקרה
אזור המגורים בארץ
הקומה בה נמצא החדר
רמת הבידוד של הקירות והגג
מספר הקומות מעל לחדר (בבניין משותף)
גודל ומספר החלונות בחדר, עם ווילונות או בלי
 
מזגן עילי אלקטרה דגם ELECTRA Super 10לכל אחד מהפרטים הללו השפעה של ממש על יעילות המזגן. דוגמא שתמחיש זאת יותר מכל היא הנתון הבא: התפוקה שמייצר אדם אחד, מבלי לנקוט בפעילות חריגה, עומדת על כ-500 BTU. אמנם למספר הזה לבדו אין השפעה של ממש, אך מספיק שיהיו באותו חדר שלושה או ארבעה אנשים, כדי לשנות את המצב לחלוטין.
 

איזה סוג מזגן יתאים לחדר המיועד?

לפני כל קנייה, עליכם לחשוב היטב איזה מזגן יתאים לחדר אותו אתם רוצים לקרר. בגדול;מזגן עילי יתאים בעיקר למיזוג חדר אחד בבית, בעוד מזגן מיני מרכזי יתאים לחללים גדולים במיוחד, כמו מוזיאונים או אולמות אירועים.
אחת האפשרויות הפופולאריות היום היא רכישת מזגן אינוורטר טכנולוגיה חדשה המאפשרת ניצול יעיל וחכם של אנרגית המזגן. המזגנים בטכנולוגיה זו נחשבים לחזקים מאוד אך גם חסכוניים באנרגיה, כשהחיסרון היחידי שלהם הוא מחירם הגבוה יחסית.
 

חישבו על מיקום המזגן והתייעצו עם מומחים!

מזגן מיני מרכזי LG דגם 50למיקומו של המזגן יש חשיבות עצומה ביעילות הקירור או החימום שלו. מזגן עילי עדיף בדרך כלל בימי הקיץ, בעוד בעונה הקרה הוא יהיה יעיל פחות (משום שהאוויר החם ייפלט ממנו לחלקו העליון של החדר). המיקום חשוב גם במיזוג חדרים סמוכים, אז מומלץ להתקין מערכת מיזוג בקיר המשותף ולחצוב פתח שיאפשר קירור של שני החדרים במקביל.
בחירת מזגן שיתאים בצורה מקסימלית לחלל מסוים אינה פשוטה כלל. מומחים מעולם מיזוג האוויר, כמו אלו שמעסיקה רשת טרקלין חשמל, יקלו עליכם את ההתלבטות, יקצרו את התהליך ויאפשרו לכם ליהנות ממיזוג אוויר מושלם בכל מקום בו תבחרו.
זקוקים למערכת אוורור מתקדמת ביותר לעסק שלכם? צריכים לרכוש פתרונות איוורור? גם עסקים זקוקים לאוורור ולעיתים אף יותר מאשר בתים פרטיים. לקוח שנכנס לבית עסק לא ממוזג בימים החמים או לא מחומם בימים הקרים, סביר מאד שיעזוב את בית העסק לפני שבכלל ראה את מה שיש לעסק להציע. לצרכים הייחודיים של בתי עסק מומלץ כמובן לקבל ייעוץ מבעל מקצוע לרכישת מאוורר תעשייתי מותאם אישית לצרכי העסק שלך.